• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster - Halvlänkalternativ?

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Hej på er,

Jag har en Speedy uttagen 2016, månklockan med hesalitglas.
Länken har skruvade länkbitar. Ni vet - två minimala skruvar (som man väldigt lätt gör av med) och en pin mellan.

Jag är tydligen inte ensam om att hamna i något slags mellanläge då jag inte kan justera länken att sitta helt perfekt. Antingen är den för lös eller för tight. Då snubblade jag på den här tråden: http://forums.watchuseek.com/f20/speedmaster-adjustable-clasp-finally-done-3372618.html

Någon som kan bekräfta att det där verkligen kommer att fungera? Någon som har gjort det själv kanske?
Har fått prisuppgifter och vilar just nu med fingret på avtryckaren för att beställa det som behövs men vill vara helt säker på att det kommer fungera.

Och här kommer en bild, för det är ju trots allt Speedy Tuesday. :)

IMG_4058.JPG
 
Hej på er,

Jag har en Speedy uttagen 2016, månklockan med hesalitglas.
Länken har skruvade länkbitar. Ni vet - två minimala skruvar (som man väldigt lätt gör av med) och en pin mellan.

Jag är tydligen inte ensam om att hamna i något slags mellanläge då jag inte kan justera länken att sitta helt perfekt. Antingen är den för lös eller för tight. Då snubblade jag på den här tråden: http://forums.watchuseek.com/f20/speedmaster-adjustable-clasp-finally-done-3372618.html

Någon som kan bekräfta att det där verkligen kommer att fungera? Någon som har gjort det själv kanske?
Har fått prisuppgifter och vilar just nu med fingret på avtryckaren för att beställa det som behövs men vill vara helt säker på att det kommer fungera.

Och här kommer en bild, för det är ju trots allt Speedy Tuesday. :)

IMG_4058.JPG
Intressant, jag är i samma läge. Har du någon koll vad det blir att kosta att ta hem det som behövs?
 
Jag pratade med @ERIKSON URHANDEL :) Sväng iväg ett meddelande till dem.

Vill bara bekräfta att det verkligen fungerar innan jag beställer. Har hittat fler källor som (kind of) backar upp det här nu:
https://omegaforums.net/threads/planet-ocean-clasps.40771/page-2#post-511194
https://omegaforums.net/threads/micro-adjusting-clasp.37817/
Will do. Låter helt klart som ett bra alternativ om det funkar. Ska försöka gräva lite mer i det jag också.
 
Skulle det inte fungera kan du använda en 1171/1 länk som jag har till min 145.022. Finns massor av millimeterinställningar i claspen, har den inte på mig just nu men du förstår säkert utan bild :)

Nya länken fungerar inte på mig medan 1171/1 funkar! Skillnaden mellan gamla 1171 och 1171/1 är att 1171 smalnar av till 14 mm och 1171/1 smalnar av till 16 mm, det är skruvar på 1171 och pins på 1171/1. Tycker att det är snyggare med 20/16 än 20/14. Brukar inte gå för så stora summor beg...
 
Hej på er,

Jag har en Speedy uttagen 2016, månklockan med hesalitglas.
Länken har skruvade länkbitar. Ni vet - två minimala skruvar (som man väldigt lätt gör av med) och en pin mellan.

Jag är tydligen inte ensam om att hamna i något slags mellanläge då jag inte kan justera länken att sitta helt perfekt. Antingen är den för lös eller för tight. Då snubblade jag på den här tråden: http://forums.watchuseek.com/f20/speedmaster-adjustable-clasp-finally-done-3372618.html

Någon som kan bekräfta att det där verkligen kommer att fungera? Någon som har gjort det själv kanske?
Har fått prisuppgifter och vilar just nu med fingret på avtryckaren för att beställa det som behövs men vill vara helt säker på att det kommer fungera.

Och här kommer en bild, för det är ju trots allt Speedy Tuesday. :)

IMG_4058.JPG
Skärp dig. Håll dig till dagens klocka!











:D
 
Men hallå, fick du någon mystisk rabatt eller varför kan du inte berätta priset? :) Jag har samma problem med Speedy, antingen för löst eller tight
 
Skönt att du hittade en lösning. Funkar detta på olika Speedylänkar eller bara den nya?
Jag har ju en annan lösning på min med en halvlänk från en annan Omegalänk. Funkar klockrent det också.
Skönt att slippa se din Speedy på de där jävla bagageremmarna...;-)
 
Skönt att du hittade en lösning. Funkar detta på olika Speedylänkar eller bara den nya?
Jag har ju en annan lösning på min med en halvlänk från en annan Omegalänk. Funkar klockrent det också.
Skönt att slippa se din Speedy på de där jävla bagageremmarna...;-)
Nej men nu går du över gränsen @RicVin !!! Natos är ju guds gåva till rätt klocka, och speedy är fan i mig rätt klocka för nato! :D Men bara för din skull ska jag sätta på länken i helgen. Den har ju trots allt bara fått några timmars handledstid på 6 månader :p Eller duger läder?
 
Nej men nu går du över gränsen @RicVin !!! Natos är ju guds gåva till rätt klocka, och speedy är fan i mig rätt klocka för nato! :D Men bara för din skull ska jag sätta på länken i helgen. Den har ju trots allt bara fått några timmars handledstid på 6 månader :p Eller duger läder?
Missförstå mig rätt.. Jag raljerar mest när det gäller Nato. Har hur många som helst i mängder med färg och storlek. Men de funkar bara inte. Ser snyggt ut på andra men inte på mig. Obekvämt är det också. Får man inte blodstopp som mina söner skulle säga så sitter klockan så jävla löst att vänsterarmen hamnar i propellerliknade självsvängning när klockan fladdrar runt.
Läder på Speedy funkar det också. Men länk äger!! Därför blev jag överlycklig när jag hittade möjligheten med halvlänken. Var på vippen att sälja klockan innan.. Som du ser så provar jag allt men länken ÄR bäst!!
IMG_3771.JPG

IMG_5843.JPG

IMG_6530.JPG
 
Tillbaka
Topp