• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega Speedmaster - Hodinkee NY

:)
5C2B65C8-6F3D-4575-9F3F-77F4112D3D17.png
D56A8329-FBB4-49BE-84AD-18A7D98B7470.png
Såg nyss att Omega har gjort en Limited Edition tillsammans med Hodinkee, vad tycker ni om den? Limiterad till 500 ex.
Börjar själv tycka att det blir lite för många limited edition av Omega... Läs mer på Hodinkee.com :)

Personligen har jag alltid gillat förlagan med sin "extra-allt" tavla. Smakfull? Nej, och förmodligen är det därför jag aldrig köpt någon..men kul är den.
Synd att de skippat dag-månad komplikationen på den nya..
Jag instämmer därför i @Fixxxer s "blä".
IMG_2327.jpg

kul att dom fått igenom en remake på just den(sen om jag gillar den är en annan femma)

Ben clymer fick ju orginalet av sin morfar/farfar när han var typ 14-15 nåt och var hans första riktiga klocka!
Ben berättar om denna i flera intervjuer plus det första avsnittet av hodinke radio...

Designen baseras på mk40, Clymers klocka och grunden för hodinkee. Inget jag skulle bära själv men en passande klocka för att fira 10 år. Smaken är ju som baken men snabbt tog den slut.

Oväntat att dom inte lyckades bättre, brukar gilla Hodinkees varianter och gillar verkligen speedmastern. Denna blev dock inte lyckad. Särskilt misslyckad tycker jag att den blå/svarta running seconds är. På orginalet är den ju blå/svart för att visa dag/natt men här har det ingen vettig funktion. Likadant med flygplanssekundvisaren som på orginalet visar datum.
Dock imponerande att dom lyckas sälja 500 på 20 min. FOIS är uppe i ca 10 000 men det har tagit flera år och den säljs i många butiker världen över.

Gillar speedytuesday och frattelos fantastiska historia.

Men nu såhär i efterhand upplever jag att #ST1 klockan hade passat mer som en Hodinke klocka. Ja ni vet allt med cigarren på reklamen och stämningen man förmedlade.

Lite väl färgglatt men helt ok tycker jag.
Skulle hellre köpa originalen men varför inte sticka ut lite, särskilt om man är lite yngre.

Lite väl färgglatt men helt ok tycker jag.
Skulle hellre köpa originalen men varför inte sticka ut lite, särskilt om man är lite yngre.
Men originalet, mk40, sticker ut mer än den här trista kopian gör. Denna har ju inte ens datumvisning medan originalet var en triple calendar med pointer date.

Jag tycker folk är tråkiga.
Visst klockan faller mig inte i smaken och jag håller med om att Omega gör bort sig med all limited edition's.

MEN att kritisera Hodinkee är helfel!! Det är världens största och mest omtyckta klockblogg och jag skulle vilja påstå att vi (till viss del) har företage som hodinkee att tacka att fler och fler blir en del av denna galenskap,
och på så sätt ökar chanserna för klockindusteins överlevnad. Detta är viktigt i tider där parfymklockor och appleprodukter annars riskerar att ta marknadsandelar och tvinga klockmärken vi älskar till konkurs.

Tillbaka
Topp