• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega Speedmaster ladies chrono.

mackman

Cartier
Hej alla glada klocksnackare!

Satt och glassa runt lite på Omegas hemsida för X antal veckor sedan och kikade på lite olika speedmasters och annat mysigt.
Själv är jag en som gillar något lite mindre dinkor. Nu också när alla Omegas klockor har co-axial verk som är förhållandevis stora så blir klockorna därefter.

Slog ett getöga på den någorlunda nylanserade (typ 3år sedan) "Omega Speedmaster ladies" som är 38mm och blev fruktansvärt sugen men såg lite senare att den marknadsförs som en "damklocka".
En tid därefter insåg jag också att en lärare på skolan hade en sådan på armen. :D
Vad säger ni andra då?
Själv så skulle jag nog banga just för att det är en "damklocka".o_O
Någon man på forumet som vågat sig på att chacka en?:rolleyes:

Simma lugnt!

http://www.omegawatches.com/watches/speedmaster/ladies-chronograph/product/
image.jpeg

image.jpeg

Khoma

Cartier
Tycker klockan i sig är gräslig, så huruvida den säljs som damklocka eller ej är för mig inte relevant :D Men tycker du den är snygg så kör bara :)

wadstroem

Cartier
Är inte Speedy reduced 39 mm? Du kan ju satsa på en sådan om du vill ha lite mindre och är tveksam till dam-speedyn. Tycker personligen den är ganska ful med de arabiska siffrorna på tavlan.

Senast ändrad:

Aron72

Cartier
Själv funderat på den vita till "tanten" bara för att kunna glassa med en vit själv då och då! Gillar den, provat den irl. (liknade men ngt med olympiska spelen i tavlan=inte)

Man

Rolex
Hej alla glada klocksnackare!

Satt och glassa runt lite på Omegas hemsida för X antal veckor sedan och kikade på lite olika speedmasters och annat mysigt.
Själv är jag en som gillar något lite mindre dinkor. Nu också när alla Omegas klockor har co-axial verk som är förhållandevis stora så blir klockorna därefter.

Slog ett getöga på den någorlunda nylanserade (typ 3år sedan) "Omega Speedmaster ladies" som är 38mm och blev fruktansvärt sugen men såg lite senare att den marknadsförs som en "damklocka".
En tid därefter insåg jag också att en lärare på skolan hade en sådan på armen. :D
Vad säger ni andra då?
Själv så skulle jag nog banga just för att det är en "damklocka".o_O
Någon man på forumet som vågat sig på att chacka en?:rolleyes:

Simma lugnt!

http://www.omegawatches.com/watches/speedmaster/ladies-chronograph/product/
image.jpeg

image.jpeg
Nu är jag inte så förtjust i siffror på urtavlan, men om den hade bara haft markeringar istället skulle jag absolut kunna ha en sån damklocka!
Den skulle nog vara lagom stor och därmed bekväm.
Jag skulle dock, pga min smak, bara kunna välja den med svart tavla och länk.
Så.. av nyfikenhet, var läraren, som hade en sån, man el kvinna och såg den lagom stor ut där?
Mvh

MånsT

Rolex
Tycker personligen att en Speedy ska vara av modell "Professional" men gillar du utseendet så kör. Att marknadsföra en 38:a som "dammodell" är löjligt, i synnerhet när den svarta inte kändes superkvinnlig.

Topp