• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega Speedmaster Mark 2 *Nytt pris

jhellstrom

Cartier
2-Faktor
Referensnummer: 145:014 med ett manuellt 861 verk.

Serienumret daterar klockan till 1970 enligt http://www.chronomaddox.com/omega_serial_numbers.html

Komplett med en korrekt länk (1162) som är inköpt vid ett senare tillfälle än klockan.
Själva spännet har två små bucklor inifrån som buktar ut lite.

Kronografen nollställer perfekt.
Boetten bär spår av användning och det är en mjuk inbuktning som jag försökt fånga på kort vid 225 som jag tycker ser värre ut på bild än i verkligheten

Klockan saktar sig ca 15-20 sekunder per dygn och gångreserven är ca 47h

Jag vet inget om någon service och har inget kvitto från något sådant däremot står det 4-13 i boettlocket vad det nu kan vara värt.

Önskat pris: 11 000 inkl värdefrakt.

Vill man titta närmare på den finns den i Jönköping.
Med vänlig hälsning,
jhellstrom











Dingen vid 225:


Bulorna på spännet:


 
Topp