• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega Speedmaster Pro -84 NYTT PRIS

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
30-årspresent?

Vintage Speedy, 42 mm, med Cal 861 -84
Ref 145.0022

I ett gott skick med fin patina.

Trycktestad (tät till 3ATM) och gångtestad (+ 3 sek/dygn) i oktober 2013, kronograferna nollar korrekt och allt funkar precis som det ska.

Kommer med originallänk, äkthetsintyg samt trycktest från Omega återförsäljare, Omega servicebox och svart nato.

Länken passar handled upp till dryga 18 cm. Men den ska ju bäras på racingstrap eller nato i alla fall, så... :)


OBS, Fått fråga om tavlan och huruvida klockan eventuellt har nyare tavla.
Enligt länken nedan är tavlan inte senare än -89. Syns tydligast på S och r i Speedmaster samt på Swiss made-texten kl 6.
Använd gärna Chuck Maddox Speedy-sammanställning som hjälp för egen bedömning: http://chronomaddox.com/speedy_dial_details.html

Jag har dock levt med klockan i 3 månader av dess 30-åriga levnadstid så jag kan givetvis inte garantera att tavlan inte är bytt under 80-talet.

Såld för 15,5k.

MFKUTst.jpg

Ryud4xV.jpg

HgNGhXL.jpg

pmJHQpU.jpg
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Är okunnig i detta och leker polis, är urtavlan utbytt? Tänker på lysmassan.
Hmmm... Har ingen info om det från tidigare ägare. Om du tänker på lysmassans färg har jag sett andra ex med denna färg. Om de haft utbytestavla låter jag dock vara osagt. När jag nu testar lumen på min så lyser den mer än visarna. Kan vara ett tecken på nyare tavla? Uppdaterar annons.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Annonsen uppdaterad angående frågeställning om tavlan.
Fler synpunkter tas via PM. Framkommer mer info uppdateras annonsen.
 
Topp