• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster Pro, fråga!

John R

Panerai
Har nu nyktrat till lite men inte helt! Det vankas klockköp och det svänger lite fram och tillbaks, ungefär som när vesslan Buck hänger i gomseglet på en dinosaurie i Ice Age 3.

Väl hemkommen från resan tog jag på min DJ och insåg att det kan bli svårt att skiljas ifrån denna lilla pärla och där grusades Submariner planerna för stunden.
DAB0FAFA-3667-4B53-9F4D-B20D4714A169-371-000000732E9F818F.jpg

Det dök visserligen upp en annan ikon i mitt huvud som vandrat som en vålnad vid min sida på väg ner i klockträsket. Omega Speedmaster
Pro!

Jag är inte personen som måste äga klockan som motsvarar just landningsklockan men lite skön patina är aldrig fel.

Är det då cal.861 som gäller? Vad trycker ni som ägt/äger en speedy.
Jag har fattat det som många säljer sina speedys efter ett tag,fel?

Själv tycker jag den är grymt snygg!

Åsikter och input mottages med ödmjuk tacksamhet!



Vänligen!

John R
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Helt klart cal.861!
Gjorde mig av med min nyrenoverade för en månad sedan, saknaden är stor.
Har försökt fylla tomheten med annat men inte fått samma känsla..
Nybyggd 861 med omega orgina delar från watchco australia.. service boett, nytt glas, ny krona, nytt visarset, renvoerat verk & Snoopy Eyes on the stars tavla.

B6BDBB90-2999-4273-B5E7-D8920D231C78-2086-000000E1AA7A2DA2.jpg
 

Johan M

Cartier
Är du nöjd med kaliber 861 så välj en speedy med tritiumtavla så får du ett lättservat verk och index med patina. Vill du ha logotypen i metall så får du leta efter en transitional från 1968. De dyker upp lite då och då.

Jag tycker att det är en klocka med mycket karaktär. Jag har en SMP 2232.80 också men speedyn känns som en klass för sig själv i jämförelse.
 

Pleximannen

Cartier
klart du ska ha en speedy PRO. Det är så klart lite extra kul med cal 321 men nödvändigt? Jag skulle säga att lite patina räcker långt. Själv har jag en 861 och en 321 - kommer inte sälja nån av dem. Det är svårt att göra fel med en speedy...
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jag skulle nöja mig med en 861 och till den skulle jag köra 1171-länken. Min gamla som Denke köpte tillbaks:

speedyside.jpg


Den är grym!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
LongCon skrev:
Jag skulle nöja mig med en 861 och till den skulle jag köra 1171-länken. Min gamla som Denke köpte tillbaks:

speedyside.jpg


Den är grym!

Jag blev tvungen att köpa tillbaka den! Grym patina på den! :)



Sen blev den snattad av Jakob.dala som fortfarande har den...men han flippar den nog om man frågar snällt....
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1354479762.614177.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1354479762.614177.jpg
    42.6 KB · Visningar: 564

Per

Björklövens finest
2-Faktor
321 gäller. Grymt verk om man bryr sig om sånt men viktigare en vackrare tavla med ofta ganska fin patina. Dessvärre onödigt mycket dyrare även om jag tycker det är värt det.

ce3d3258b914cbcf3c2c13d2ae8100aa.jpg
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Yep, en 861 från 70-talet, larvigt prisvärt, det är vad du ska ha! - blir perfekt komplement till DJ:n!

Du kommer kanske att sälja den som många andra... för att sen köpa en "svårare" speedy, eller samma igen... det brukar det flesta också göra... jag är nog på no7 men kommer alltid att ha minst en! Men det är kronografen som ger alla andra kronografer en god ass-whoopin både i stil och funktion!

skaffa ett par AO också så är du set for -13!

min rishög
843DD366-A439-48F0-960F-C518A25810A5-4471-0000057EFABEE141.jpg


classic
faf084e4.jpg


65315301.jpg
 

John R

Panerai
Tack boys!

Skall läsa på lite till! Känner att förr eller senare
så måste man ju testa den där!

/ John R
 

John R

Panerai
Denke skrev:
LongCon skrev:
Jag skulle nöja mig med en 861 och till den skulle jag köra 1171-länken. Min gamla som Denke köpte tillbaks:

speedyside.jpg


Den är grym!

Jag blev tvungen att köpa tillbaka den! Grym patina på den! :)



Sen blev den snattad av Jakob.dala som fortfarande har den...men han flippar den nog om man frågar snällt....

Den gör ju sig förbannat bra på svart Nato ;-)!

/ John R
 

John R

Panerai
NiklasArvid skrev:
Yep, en 861 från 70-talet, larvigt prisvärt, det är vad du ska ha! - blir perfekt komplement till DJ:n!

Du kommer kanske att sälja den som många andra... för att sen köpa en "svårare" speedy, eller samma igen... det brukar det flesta också göra... jag är nog på no7 men kommer alltid att ha minst en! Men det är kronografen som ger alla andra kronografer en god ass-whoopin både i stil och funktion!

skaffa ett par AO också så är du set for -13!

min rishög
843DD366-A439-48F0-960F-C518A25810A5-4471-0000057EFABEE141.jpg


classic
faf084e4.jpg


65315301.jpg

Måste få kolla in din live någon gång! Den ser ju nästan terrakotta färgad
ut. Du har allt en förkärlek till de udda färgtonerna Nilkas ;-)

/ John R
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Är som sagt själv smått sugen på en speedmaster, fick ju klämma på jakob.dalas och JohnR på senaste GTGn, och får inte glömma målarens.

Vad säger panelen, köpa nyare modell, eller satsa all in på en lte äldre patinerad.

För visst @målaren, din säljer väl du inte, inte ens för att delfinansiera din nya guld rolle.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jokkmokkswe skrev:
Vad säger panelen, köpa nyare modell, eller satsa all in på en lte äldre patinerad.

Personligen tycker jag en med patina är coolare. Jakob.dala's (som är min gamla) är rätt lagom patinerad IMO utan att det blir överdrivet vintage. Den är från 91. Sen tycker jag de äldre länkarna (ex den rassliga ref 1171) är mycket snyggare än den nya ref 1998....fast snyggast är den på nato. Svart. :cool:
 

Målarn

The Steak
Jokkmokkswe skrev:
Är som sagt själv smått sugen på en speedmaster, fick ju klämma på jakob.dalas och JohnR på senaste GTGn, och får inte glömma målarens.

Vad säger panelen, köpa nyare modell, eller satsa all in på en lte äldre patinerad.

För visst @målaren, din säljer väl du inte, inte ens för att delfinansiera din nya guld rolle.

Nej min säljer jag Aldrig :) den stannar kvar tills jag dör haha :D
Sorry för väldigt Sent svar Jokk :oops: !! Haft Väldigt mycket att göra, så vart några snabbvisit på KS senate tiden :(
 
Topp