• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster problem! [Hjälp]

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Heeeelll noooo. Den är schysst men absolut inte den snyggaste Speedy länken :)
7077 passar bättre in på den beskrivningen eller alt. 1039 ;)
Dessutom är den så jäkla bekväm då länken har en "fixoflex" lösning närmast låset.
img_1908-jpg.71497

Jag hade dem i åtanke också.

Men i detta fall, jag medger att det är ett av få, så är inte äldre = snyggare. Jag tycker 1171 är svårslagen.

En högs personlig preferens och inte en universell sanning ska medges.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag hade dem i åtanke också.

Men i detta fall, jag medger att det är ett av få, så är inte äldre = snyggare. Jag tycker 1171 är svårslagen.

En högs personlig preferens och inte en universell sanning ska medges.
Jag tycker 1171 är ok. Men 7077 är en rätt tunn och i mitt tycke lätt länk vilket gör att man får ett snyggt slimmat utseende som gifter sig med klockan på ett snyggare sätt. Också en högst personlig preferens och inte en universell sanning ;)

Men, jag hade nog inte satt en 7077 eller motsvarande på en ny Speedy, så där är säkert en 1171 rätt val :)

Tycker nog att 1171 är för grov och att länkens profil inte matchar resten av klockan på samma sätt som typ 1039.
pols1450-2.jpg


Kontra denna där 1039 gifter sig bättre med klockan.
1964.jpg

Speedy 1039.JPG
 
Senast ändrad:

McManaman

Cartier
Jag tycker 1171 är ok. Men 7077 är en rätt tunn och i mitt tycke lätt länk vilket gör att man får ett snyggt slimmat utseende som gifter sig med klockan på ett snyggare sätt. Också en högst personlig preferens och inte en universell sanning ;)

Tycker nog att 1171 är för grov och att länkens profil inte matchar resten av klockan på samma sätt som typ 1039.
pols1450-2.jpg


Kontra denna där 1039 gifter sig bättre med klockan.
1964.jpg
Tack för bilder! Vilket ha-begär 1039 väckte.. Men vad skiljer mellan den och 7077?
 

Asplund

Patek
2-Faktor
@Donkii jag håller med om att 1039 är coolare på straight lugs speedys men på månklockan känns den på tok för tunn kontra boett. 1171 är lagom rasslig, och är bra mycket snyggare i verkligheten. Den har svårt att bli bra på bild av någon anledning, ser mer rund ut än vad den är IMHO.

..hur som helst fantastiska länkar om man jämför med den enormt överdimensionerade länken dem levereras på idag. :)
 

Ryttaren

Rolex
Mycket snyggt! Har alltid tyckt att Speedyn hör bäst hemma på ett brunt läder. Men de gamla länkarna har växt så mycket på mig så jag kände mig tvungen att lägga upp en köpesannons :)
 
Topp