• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Omega Speedmaster Professional Moonwatch 3872.50.31 Mitsukoshi (mod) (helt nytt pris!)

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
För ett år sedan skaffade jag den bästa pandaklockan i världen, vilket är en Speedmaster Mitsukoshi. (Se filmsnutt här.) Den går knappt att få tag på "original", men det går att få tag på reservdelar original (urtavla och visare) för att själv kunna ta en godtycklig Speedy och transformera. Sagt och gjort. I mitten av augusti 2016 hade jag min panda på armen. Sedermera har jag insett att jag tycker den är för liten, jag är alldeles för mycket en enorm-klocka-snubbe så den har inte fått så mycket handledstid. Jag tycker den får åka till någon trevligare snubbe.

Jag har lagt ut närmare 37 000 kr (exkl. arbete + de extra banden, se mer nedan), jag önskar 34 000 kr 33 000 kr 32 000 kr endast 28 000 kr !!!!!! (Världens billigaste Mitsukoshi conversion!) för klockan, inga byten för pengarna ska hamna på ett konto.

IMG_4855.jpg


Det är alltså en Speedmaster Professional Moonwatch 3872.50.31, årgång 2006, cal 1863 - en s.k. hesalite sandwich, med plexi fram och safir bak, så att man slipper den vita mjölkranden runt urtavlan och dessutom visar det fantastiska urverket på baksidan (som knappt går att fotografera, måste upplevas).
Klockan är köpt av och kontrollerad hos Juwelier Ralf Häffner i Stuttgart sommaren 2016, klarade då 30m trycktest, felade endast 4s/dygn och hade en gångreserv på mer än 30 timmar. Jag tycker mig uppleva motsvarande fortfarande, men det är väl ganska väntat då den är sparsamt använd. Den är även polerad hos Ralf, men har i övrigt ingen känd servicehistorik. Enda skrapmärket jag upptäckt är på undersidan av hornen där jag eller någon annan sluntit vid bandbyte. I övrigt i mycket bra skick.

IMG_9508.jpg


Originalarmband (Rios) och Omega-spänne kommer med såklart. Den kommer även med låda, manual, ett gammalt garantikort från 2006, Ralfs papper och kvitto, samt kvitto för byte av urtavla och visare. Klockan ligger inte i en Omega-display-box utan i en Omega service box, i lådan. Utöver det, några extra band (ett custom notched 24-20/18mm StoneCreek i svart läder med ett lager vitt läder under och racinghål samt blå stygn, ett 20/18mm endmill länkarmband och ett 20/18mm brunt racingband från CheapestNATOstraps) och givetvis den svarta originalurtavlan och visare, om man skulle vilja byta tillbaka.

Affär sker gärna F2F i Stockholm, jag tycker det är läskigt att posta klockor men gör det såklart också. Självklart retur om jag har farit med någon form av osanning. Tveka inte att PM:a mig om det är något. Jag har många goda referenser, kan fås vid förfrågan.

Dags för fler foton!
IMG_4848.jpg
IMG_4849.jpg
IMG_4850.jpg
IMG_4851.jpg
IMG_4852.jpg
IMG_4853.jpg
IMG_4854.jpg
IMG_4856.jpg
IMG_4845.JPG
IMG_9468.jpg
 
Senast ändrad:
Topp