• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad Omega Speedmaster Racing, Co-axial, 40 mm

AndreasVH

Basic
2-Faktor
Pris
24000
Returpolicy
Inom 48h om något inte stämmer
Bilder Skickat
  1. Ja
Tanken var att denna skulle vara en keeper, men diverse cykelrelaterade utgifter gör att jag testar vattnet.

Helst ren försäljning, men kan vara öppen för vissa byten. Dock inget dyrare än 50% av värdet på min.
Kan vara intresserad av fina kvartsare, typ Citizen Chronomaster och GS SBGX..., eller varför inte Omega 120M eller Pre Bond?
Även Seiko Willard eller SBP14x. Kanske Sinn, Oris, samt lite ”finare” mikromärken som Monta eller Formex. Testa vetja!

Gärna f2f på mitt jobb i centrala Sthlm. Jag är kass på att fota, så jag välkomnar inspektion.

Klockan är från 2014. Ingen servicehistorik, men har när jag burit den under ca 1,5 år plussat ca 1-2 s/dag. När jag hörde mig för om service på en av butikerna i city lade säljaren klockan på en timegrapher och sade att ”…den går som om den servades igår”. +0-1 s, samt en amplitud på ca 330. Naturligtvis inget papper på det, men kul att få höra det var det i alla fall.

Den kommer med original gummi på deployant-spänne, samt svart läder (Yema) och två nato. Alla 19 mm förstås.

Sedvanliga hairlines, samt några repor runt datumknappen på vänster sida. En ding på nedre, högra bandhornet efter att en kollega slog upp en glasdörr som träffade klockan… Annars ger den ett finfint intryck för en åtta år gammal klocka.

Två anmärkingar som är värda att nämna:
  • Sekundvisaren nollar precis till vänster om 12. Urmakare jag visat det för har sagt att det ligger inom felmarginalen, men att man skulle sätta om visaren vid service. En del jag visat det för ser inte ens något fel. Beror kanske på vilket öga man ser bäst på… :)
  • Minutvisaren tappar ca 30 sekunder när man ställer tiden efter att ha dragit igång klockan när den legat i lådan. Jag har helt enkelt vant mig vid att sätta minutvisaren lite längre fram. Efter 5-10 minuter är den rätt och går precis som den ska.
Båda dessa anmärkningar är inget jag bryr mig om, men det satta priset reflekterar ändå detta.

Tack till KS för att man kan köpa och sälja på ett smidigt sätt!

Väl mött!
// Andreas

4E1A2321-65B6-461A-A074-2F8CC81FF07C.jpeg
9227A4A7-99D4-4C22-8D03-D3651E8475FA.jpeg F31183A0-2820-4115-A8E9-2F9D0A8E8E1A.jpeg
417F05D4-13D3-42B6-8115-BAA14DBD746E.jpeg D93E4547-EC6D-48F0-8FCB-29FD1D70380A.jpeg 15EE3061-B9F8-4BD9-89B2-113BC0D5A166.jpeg

Tillbaka
Topp