• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster reduced 3510.50

Jårp

Breitling
Hallå Klocksnack,
Vill börja med att be om ursäkt ifall jag lagt tråden i fel kategori (mitt första inlägg på forumet).
Jag köpte för ett tag sedan en Omega Speedmater reduced 3510.50 årsmodell 1998 med plexiglas. Jag köpte den utan varken cert eller äkthetsintyg, till ett förmånligt pris. Vad jag kan se så ser allt ut som det ska och serienumret dateras till rätt tidpunkt. Det bekymrar mig dock lite att jag inte till 100% vet att den är helt autentisk, så jag undrar om ni veteraner kanske kan hjälpa mig utifrån ett par bifogade bilder:
- Jag vet inte hur vanligt det är med replicas på 3510.50, och om de i så fall har plexiglas?

tacksam för er tid och svar,
Jårp
1 (1).jpg
1 (2).jpg
1 (3).jpg
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Spontant ser den ok ut tycker jag.
Släng upp frågan i Speedmastertråden eller "lilla är den äkta" så kan du nog få ett bättre svar :)
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Har ägt en reduced ett litet tag. Din ser precis ut som den ska, skulle jag säga. Grattis till en riktigt schysst klocka :)
 

Jårp

Breitling
Tack för alla svar, har tidigare ägt en blå speedmaster reduced, och den liknar den precis. Vet inte hur vanligt det är med kopior på 3510.50, och hur "bra" de i så fall är. :)
 
Topp