• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Säljes Omega Speedmaster Schumacher

Pris
45000
Returpolicy
Ingen retur om inget är fel såklart
Bilder Skickat
  1. Ja
Säljer en smått legendarisk klocka som Omega gjorde tillsammans med Michael Schumacher på 90-talet när "Schumi" körde för Ferarri, den än idag mest framgångsrika eran av en F1-förare. Det är i grunden en automatisk 39mm Speedmaster som storleksmässigt ligger helt rätt i tiden. Den röda färgen har framtagen i samråd med Ferarri och ska vara samma som deras "Rosso Corsa" som de oftast använder på sina racingbilar men även går att få sin gatlegala Ferarri i.

Ett riktigt samlarkit då den är helt komplett med både stållänk (original) samt läderband som är helt unikt för just denna klocka som jag själv tagit fram tillsammans med The Strap Tailor i UK, det finns alltså endast ett exemplar av detta band. Klockan kommer även med ytterkartong och den ovanliga F1-däck hållaren samt förvaringspåse till den. Det ingår även ett verktyg för att montera isär däcken för att montera klockan i hållaren. Utöver det ingår även en produkt tag, manual, certifikat och ett Schumacher pamflet.

Klockan är i absolut toppskick och såldes till mig som oanvänd och jag har endast haft den på mig ett par gånger under de 5-6 åren jag haft den. Jag kan inte hitta något att anmärka på. Fun fact är att även Cindy Crawfoord gjorde reklam för denna röda klocka när hon var ambassadör för Omega under 90-talet. Ovanlig klocka i ett extremt bra skick och dessutom helt komplett (viktigt för samlare och värdet i framtiden).

Årtal: 2001 (antagligen en av de sista tillverkade)
Diameter: 39mm
Urverk: Automatisk

Säljs för 45000kr
Finns i Stockholm
Kan skickas inom Sverige, köparen står för kostnaden.

omega.jpg

IMG_8436.JPEG

IMG_8444.JPEG

IMG_0653.JPEG

IMG_8435.JPEG

Schumacher with schumacher omega 2.jpg

Schumacher with schumacher omega.jpg

Cindy schumacher.JPG

Tillbaka
Topp