• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster USA

McFly

Cartier
Hej Klocksnack!

Ska om några veckor glida iväg till staterna i två veckor, närmare bestämt San José. Har länge varit sugen på att bli en stolt ägare av en Omega Speedmaster, en 3570.50, så undrar nu om det är någon idé att slå till på en på resan? Jag är student så har inte jättemycket stålar, så begagnat är defintivt ett alternativ för mig ;).

Tack på förhand!
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Då dollarn står högt just nu kan det bli lite pannkaka av en sådan affär. Normalt är priserna i USA lägre än i Sverige, men nu är jag inte så säker på det. Men en bra deal är en bra deal och det finns säkert att finna :) Cryssarn ska väl flytta dit och kanske har koll på någon lokal affär?
 

Cryssarn

Rolex
Hej.
Tyvärr så har jag inte Kalifornien som destination, så jag har inte koll alls på några affärer. Ska finnas en omega boutique i fashion valley. en sak som du bör kolla upp om du köper nytt är om priser står inkl eller exkl skatt. Annars så får du kanske en liten chock när du drar kortet ;)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Hej.
Tyvärr så har jag inte Kalifornien som destination, så jag har inte koll alls på några affärer. Ska finnas en omega boutique i fashion valley. en sak som du bör kolla upp om du köper nytt är om priser står inkl eller exkl skatt. Annars så får du kanske en liten chock när du drar kortet ;)
Aj fan, var skulle du flytta någonstans då? :)
 
[
Hej Klocksnack!

Ska om några veckor glida iväg till staterna i två veckor, närmare bestämt San José. Har länge varit sugen på att bli en stolt ägare av en Omega Speedmaster, en 3570.50, så undrar nu om det är någon idé att slå till på en på resan? Jag är student så har inte jättemycket stålar, så begagnat är defintivt ett alternativ för mig ;).

Tack på förhand!


Om du flyger via SFO (Måste flyga international) så säljer dem Omega på flygplatsens tax-free butik.
När jag var där för några veckor sedan så kostade en Omega Speedmaster Professional $4140 (Gamla referensen, ej med nya lådan) och en Aqua Terra $5060
 
Topp