• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedmaster

reparera

Breitling
Är ny på det där med klockor, men har upptäckt att det är en fantastiskt rolig hobby. Funderar på att skaffa en begagnad Omega Speedmaster så jag undrar om ni har tips på bra ställen att leta på. Har varit runt lite på Blocket, Tradera och e-Bay. Har jag missat någon given site att kolla på?

Speedmaster är väl, i någon mån, klockornas Big Mac, men jag tycker att den är väldigt snyggt och någonstans måste ju även en nybörjare börja. Eller bör jag kanske satsa lite på en något mer udda, och därmed kanske lite roligare, klocka?

Tips belönas med bockningar, bugningar och applåder!
 

Obeedoobe

Friends of KS
Hej, välkommen in i värmen:)
Speedmastern är alltid en klassiker och inte alls tråkig enligt min mening.
Fungerar på länk, läder och nato. En rolig start på ett fördärv he he;)
Du kan alltid kolla på kaplans.se, dyker upp på auktionerna där. Sen kan du lägga upp en annons här på KS. När det gäller blocket mm får man ta det lite varsamt. Finns många fula fiskar som lurar.
Ut och googla runt så mycket du kan och undrar du om nåt så kan du alltid fråga här. Finns många här som är duktiga på Speedmaster's.
Lycka till!

Mvh
 

Målarn

The Steak
Välkommen hit ;)!!

Speedmasters borde ju gå att hitta ganska så enkelt, testa sökfunktionen på våran Köp&Sälj avdelning...
Där ser man Speedmasters lite då och då :D
 

Johan M

Cartier
Jag köpte min på e-bay. Där finns en uppsjö av speedys och har du bara tålamod kan du ropa hem en till ett mycket bra pris. Fast som tidigare sagts så finns de ju här på köp och sälj också.

Speedmaster Professionell är en klassisk och mogen klocka. Köp du en sådan och bär den med värdighet :cool:
 

reparera

Breitling
Tack för snabba och matnyttiga svar! Har sedan tidigare en 70-tals-Omega, men är alltså nu sugen på en "Speedy". Kommer nog att bli en sådan under 2013. Har sett att den också finns som "reduced". Tydligen så är den klockan något mindre än originalt och det tror jag kan passa mina relativt smala handleder. Är detta något att satsa på eller skall man skaffa en professional när man ändå ger sig in i Speedy-träsket?
 

Johan M

Cartier
Skaffa en Professional, det är den klassiska "månklockan" och den har en urtavla som är mer balancerad än den lite ihoptryckta Reduced. Skall du sälja vidare någon gång lär det nog bli lättare att sälja en Pro än en Reduced.

Mina handleder är 16,5 cm och något rundade på ovansidan så de ser ännu smalare ut än vad de är men Speedyn fungerar jättebra på mig. Seamaster Professional också.
 

Målarn

The Steak
Guld Reduced vs Speedmaster Professional
14_zps0cfb0e13.jpg
 

AndyAnd

Cartier
reparera skrev:
Tack för snabba och matnyttiga svar! Har sedan tidigare en 70-tals-Omega, men är alltså nu sugen på en "Speedy". Kommer nog att bli en sådan under 2013. Har sett att den också finns som "reduced". Tydligen så är den klockan något mindre än originalt och det tror jag kan passa mina relativt smala handleder. Är detta något att satsa på eller skall man skaffa en professional när man ändå ger sig in i Speedy-träsket?

Satsa på någon av de riktiga, 3570.50.00 eller 145.022. Du kommer inte ångra dig!
 
Topp