• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Speedster First Omega in Space

Erikberg

Cartier
2-Faktor
Hej!

Jag är ny medlem men även en novis i klockvärlden. Nu när det är dags för min första kvalitetsklocka så har jag efter att ha läst en artikel om Omega´s Speedmaster serie fastnat för First Omega in Space serien. Den är otroligt snygg, historiken finns där och den ruinerar en inte helt och hållet. Finns det någon anledning till att ta en funderare på annan modell/märke? Eller är den ett bra första köp?
 

Ryttaren

Rolex
Trevlig modell som jag hellre skulle ta än standard månklockan om det är "nytt" du är ute efter.
Observera dock att det är safirglas om det har nån betydelse, mot hesalit på vanliga månklockan.

Och välkommen som ny medlem också! :)
 

Erikberg

Cartier
2-Faktor
Tack! Att det är safirglas har det någon betydelse på tjockleken? Standard månklockan är det den som heter "Professional"? En hel vetenskap det här...
 

Ryttaren

Rolex
Safirglas är ju modernt och repfritt men inte "korrekt" om man vill vara trogen orginalet (safir borde ge lite tunnare profil på glaset) . Speedmaster Professional är modellen som är den klassiska moonwatch i dagens skepnad, och har ändrats lite sen 60-talet.

Sen har ju Omega tyvärr mjölkat mån-temat med en uppsjö av limited modeller som kommer i stort sett varje år.
 
Topp