• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega Suverän

Mrsteel

Breitling
Hej
Har en Omega Suverän. Undrar om det är värt att renovera den? Den fungerar om man drar upp den. Nån som vet årtal på den?
 

Bilagor

  • FF5B334F-9407-4569-9E6D-12BFEF358097.jpeg
    FF5B334F-9407-4569-9E6D-12BFEF358097.jpeg
    124 KB · Visningar: 204
  • ECFA4EA6-3ACA-4E64-9E1B-FB4BDE50CB19.jpeg
    ECFA4EA6-3ACA-4E64-9E1B-FB4BDE50CB19.jpeg
    113.1 KB · Visningar: 189

ConElPueblo

Panerai
Hvis du vil sælge den, så lad være med at renovere den; du får ikke pengene retur på salg. Men ja, det er et ur, der er noget værd, og det bliver ikke mindre. De er ret eftertragtede, særligt i udlandet. Suverän har alle et serienummer, der peger på 1944 ifl. online serienummerlister.

Ser godt ud, selvom den er lidt slidt - det er jo en veteran fra 2. verdenskrig :)
 

Mrsteel

Breitling
Tack för svar. Vill bara få den renoverad så jag kan börja ha den . Var står serienummret?
Vilket armband var original om du vet det?
Härlig klocka med lång historia.
 

Femitolv

Cartier
IMG_2174.PNG
Tack för svar. Vill bara få den renoverad så jag kan börja ha den . Var står serienummret?
Vilket armband var original om du vet det?
Härlig klocka med lång historia.
Öppna den så står urverksnumret borde vara något på 9/10 miljoner
Här kommer en tabell som bör stämma hyfsat för att läsa av året
Då urverket är ifrån
 

ConElPueblo

Panerai
Tack för svar. Vill bara få den renoverad så jag kan börja ha den . Var står serienummret?
Vilket armband var original om du vet det?
Härlig klocka med lång historia.

Originalt har der været et simpelt læderband med kantsyninger. Hvis du skal have et, der passer til, skal du undgå org. Omega, da de er for tykke. Kig i stedet efter f.eks. Fluce "pigskin" band, der er både bløde og flade.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Tillykke, den er flot! Kronen er fel, den skal se lidt anderledes ud og i øvrigt være umærket.
Jomenprecis.
Får se om jag väljer att göra något åt kronan eller ej.
Glaset ska jag dock byta. Du har ingen aning om vilket glas som gäller för denna (ref. 2400-3)?
Har dålig möjlighet att få ut verket med de verktyg jag har och tänkte passa på att beställa detta samtidigt som jag också tar hem plexit.
 

ConElPueblo

Panerai
Jomenprecis.
Får se om jag väljer att göra något åt kronan eller ej.
Glaset ska jag dock byta. Du har ingen aning om vilket glas som gäller för denna (ref. 2400-3)?
Har dålig möjlighet att få ut verket med de verktyg jag har och tänkte passa på att beställa detta samtidigt som jag också tar hem plexit.

Jeg vil i så fald anbefale et Bergeon skruetrækkersæt. Virkeligt lækker kvalitet :)
Ingen anelse om plexit, der skal du tale med en mere erfaren mand - muligvis @tdn-dk ?
 

trumpetera

Panerai
IMG_9522.JPG
Köpt här på forumet, och nyss hemkommen från service.

Proportionerna på dessa är i mitt tycke helt perfekta, något man ofta inte kan avgöra från att se bilder!

Suverän har en i mitt tycke intressant historia, som jag önskar lära mig så mycket som möjligt om!
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Mycket trevligt ur, eller snarare SUVERÄNT. Vart hittade du den? Jag har tvillingsyrran. :)
2019c10c-b28c-4392-95b3-843a703ad639-jpeg.719829

7a9492c1-7be3-44ab-88ce-c1d159f2abcc-jpeg.719831

68c00a0a-5fd0-4924-895a-03b63b7b4813-jpeg.719229

Snygg!
Det är väl dit nånstans som jag vill ha min.
Köpte den på Helsingborgs Auktionsverk.

Inga klara besked om glaset, så det verkar få bli att beställa mejslar och glas separat.
Vet inte riktigt vad jag ska göra med visarna...
Tittar man på tavlan så verkar de ”damma” ganska mycket. Visare uselt utan lume (när de är gjorda för det) är jag inte heller så glad för.
 
Topp