• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega, ta bort gammal glaspackning.

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hej, jag har en gammal Omega 166.090 och håller på och tar isär den för att skicka boetten på slipning. Jag demonterade glaset med en hammare och en "dice" från glaspressen utan problem, men när jag försökte ta ut glaspackningen går det inte. Den sitter som berget, men eftersom jag ändå tänkte byta packning försökte jag bända och skära bort den, men inte heller det fungerar. Kan den vara superlimmad? :S

Hade det inte varit för innerringen/tavlan som sitter inklämmd under packningen skulle jag stoppat hela boetten i acceton.

Någon som har något tips på hur jag ska gå tillväga?
(Jag har redan lyckats slinta och skapat en liten repa i lacken) :(
IMG_20150831_133320.jpg
IMG_20150831_133348.jpg

Ping @McGyver @rogart-63 @Minuteman @tictac62
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
har försökt att bända med en gammal mejsel. Visst det går, men har redan gjort en liten repa därför täkte jag om det gick att lösa på annat sätt :)

innerdelen, går inte den att skruva ut?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Kände att det var bättre att chansa med lite mer värme, än att hacka sönder ringen steg för steg. Körde 1 minut med hårtorken och sedan, vips så gick det att få ut ringen! Yes! Tack @McGyver :)
IMG_20150831_151335.jpg

Någon som vet var man får tag på en passande packning? Går det att få tag på original, eller ska man köra med någon generic från cousinuk?
 
Topp