• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega "Triple date moonphase"

007

Cartier
Är det någon/några kunniga som skulle vilja hjälpa mig att värdera denna?
Troligtvis tidigt 60-tal. Skulle vilja byta mot en "Speedmaster" Rimligt eller NOT?
75f24a43c39740c6bf34409a9df759fb.jpg

4d8f365ad7de62afce49b00e48a134c7.jpg

625b4d935d729afe526ac0e4a8dbcc51.jpg
 

_jonte

Patek
Jättefin klocka, men tyvärr ommålad tavla som drar ned värdet. Vet då ej vad värdet kan tänkas vara..
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Som sagt. Ommålad. Svårt att värdera en ommålad. Lägg ut på Tradera eller dylikt så får du säkert bra betalt. Glöm inte att nämna tavlan i eventuell annons.

Väldigt fin modell! Hur fick du tag på den?
 

007

Cartier
Jo men den intressanta frågan är ju vad är isåfall bra betalt? 2K 5K 10K??? Och på Tradera kommer den INTE att hamna!
Gillar den egentligen riktigt bra! Men skulle hellre vilja ha en Kronograf! Har köpt den själv på annons! Men misstänker ju att jag givit för mkt! Därför jag vill reda ut ev. värde så jag inte lurar någon annan i en eventuell Trade!
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jo men den intressanta frågan är ju vad är isåfall bra betalt? 2K 5K 10K??? Och på Tradera kommer den INTE att hamna!
Gillar den egentligen riktigt bra! Men skulle hellre vilja ha en Kronograf! Har köpt den själv på annons! Men misstänker ju att jag givit för mkt! Därför jag vill reda ut ev. värde så jag inte lurar någon annan i en eventuell Trade!

Var köpte du den på annons och vad betalade du? Kan ge en fingervisning om värdet.
 

007

Cartier
Med risk för att få bära dumstrut.................... 2K€ hos ngn liten nasare på Chrono som jag inte kommer ihåg namnet på.
 

007

Cartier
Tack! Sen vet jag ju inte om det gör SÅ himla mycket att den är ommålad!? Estetiskt så är den ju fortfarande vacker! Index, visare, boett m.m är ju orört! Sen att det sänker värdet att den är ommålad är ju en annan sak!?
 

Icaras

Rolex
Tack! Sen vet jag ju inte om det gör SÅ himla mycket att den är ommålad!? Estetiskt så är den ju fortfarande vacker! Index, visare, boett m.m är ju orört! Sen att det sänker värdet att den är ommålad är ju en annan sak!?
Problemet dyker väl upp om du vill sälja för samma peng som du köpte den för.

Jag skulle kalla denna klocka för en entusiast-modell. Men en entusiast har ofta kunskapen och vill oftast ha orörda tavlor, så de flesta av dessa faller bort som pontentiella köpare. Sen försvinner de som bara vill åt en dressare för att den är för "dyr". Känns som ett fall för tratten :angel:

(Rätta mig om jag har fel, denna modell är kanske ett undantag?)
 

007

Cartier
Ok så kanske det är! Men priserna är ju samtidigt väldigt spretiga, upp till nästan 4K€ för vissa exemplar!? Vad skulle DU sätta för ett pris på denna då?
 
Topp