• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omega X-33, finns det några här?

Ricrob

Patek
Med anledning av minreviewen på Z-33'an som Master postade igår tändes på nytt den lilla nyfikna lågan, dock gällande den gamla science fiction-dinkan X-33. Jag tycker den är ultracool och har känt köpsuget ett flertal gånger men fegat ur varje gång! :oops: Nu är jag nyhandlad, så här ska inte köpas ngt på ett tag men är det någon/några här som sitter eller har suttit på en dylig tingest och vill dela med sig av lite tankar och bilder, så shoot!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nån borde det ju finnas!

Är det förresten någon som kan reda ut det här med 1:a och 2:a generationens X33'or. Var det inte någon av dem som var behäftad med något fel av något slag?

Har sett några till försäljning nyligen, vad ska man vara vaksam på?
 

fredrik

Omega
Skillnaden mellan generation ett och två är ganska små. Ringen på ettan är inte så reptålig så man gjorde det bättre på version två. En viktigare sak är själva kronan. Ettans krona är ganska traditionell vilket skapar en del problem om man jobbar med handskar. Detta då man måste dra ut kronan för en del funktioner och man får helt enkelt inte fäste. Tvåans krona hanterar detta på ett bättre sätt.

Personligen gillar jag tvåan bäst då den är fulländad. Ettan känns mer som en beta version, vilket på sätt och vis gör att jag gillar den skarpt ändå.

Jag kom över första versionen för ett par år sedan (2007). En Omega handlare som inte fått sålt den. Två års garanti flera år efter man slutat sälja den öppet (NASA och andra kunde fortsätta beställa även efter man stängt ner för den öppna marknaden).

Tar ett tag att vänja sig vid klockan men när man kommit in i det så är den väldigt användbar och kul. Perfekt när man är ute och reser eller liknande. Titan klockor är ju väldigt lätta om man jämför med vanliga klockor. Jag skulle nästan säga att X-33 tillhöra den lättare delen inom titan segmentet.

X-33 är inte svår att hitta men det tog mig ändå många år innan jag hittade rätt. Då det är elektronik så vill man ju inte gärna att något strular. Inte hört något men tog ändå tid innan jag fick min.

Kanske daga att sälja? Någon som är sugen så kan ni höra av er. Allt utom manualen är på plats och jag vill ha 17 000:-.
 

Ricrob

Patek
fredrik skrev:
Skillnaden mellan generation ett och två är ganska små. Ringen på ettan är inte så reptålig så man gjorde det bättre på version två. En viktigare sak är själva kronan. Ettans krona är ganska traditionell vilket skapar en del problem om man jobbar med handskar. Detta då man måste dra ut kronan för en del funktioner och man får helt enkelt inte fäste. Tvåans krona hanterar detta på ett bättre sätt.

Personligen gillar jag tvåan bäst då den är fulländad. Ettan känns mer som en beta version, vilket på sätt och vis gör att jag gillar den skarpt ändå....

Tack för info Fredrik men var är alla bilder? ;)
 
Topp