• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omega

Hej har två stycken ärvda omegor😊 någon som vet något om dom?

Bilagor

• IMG_3021.jpeg
    IMG_3021.jpeg
    666.4 KB · Visningar: 16
  • IMG_3020.jpeg
    IMG_3020.jpeg
    672.8 KB · Visningar: 18
Båda ser ut att vara i mycket fint skick, ev med mindre missfärgning/"bränna" på urtavlan på den äldre i stål. Denna Seamaster 30 är från början av 1960-talet och har kaliber 269, ett klassiskt manuellt 30 mm-verk som Omega använt redan i början av 40-talet och under åren gjort smärre modifieringar av. Din är den allra sista varianten. Omega de Ville hade en storhetstid under hela 60-talet, den här automaten i guld på stål är något senare, troligen en bit in på 70-talet. I så fall tippar jag att det sitter ett kaliber 1012-verk, som vid den tiden ganska nyligen hade konstruerats av Omega. Ser ut att vara fina, ursprungliga klockor, utan utbytta visare e d!

Båda ser ut att vara i mycket fint skick, ev med mindre missfärgning/"bränna" på urtavlan på den äldre i stål. Denna Seamaster 30 är från början av 1960-talet och har kaliber 269, ett klassiskt manuellt 30 mm-verk som Omega använt redan i början av 40-talet och under åren gjort smärre modifieringar av. Din är den allra sista varianten. Omega de Ville hade en storhetstid under hela 60-talet, den här automaten i guld på stål är något senare, troligen en bit in på 70-talet. I så fall tippar jag att det sitter ett kaliber 1012-verk, som vid den tiden ganska nyligen hade konstruerats av Omega. Ser ut att vara fina, ursprungliga klockor, utan utbytta visare e d!
Aa, intressant med lite info tackar där👍 brukar använda den ena utav dom lite ibland faktiskt. Har kvar orginalbanden och lådorna till dom åxå😊

Jag tippar på 4-6000 kr/st endast för klockorna om de fungerar ok och du skulle lägga ut dem på Tradera. Band och lådor ger extra plus och ifall du även mot förmodan skulle ha ursprungliga papper/kvitton kvar, så når du toppris.

Tillbaka
Topp