• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omegas rep.tider?

aadde81

Cartier
Börjar bli lite irriterad. Gångavvikelsen blev för stor på min Omega SMP. Den 13 oktober lämnade jag in den till Erikssons Urhandel som skulle skicka den till Omega (i Sthlm som jag uppfattade det). Efter det har jag fått återkoppling att det går på garantin och att jag meddelas så fort Eriksson fått tillbaka den. Om jag inte räknar fel har det gått två månader på måndag.

Är detta normalt för Omega? Nästa klocka blir f*n Rolex i så fall.
 

noeLLY

Cartier
Det är inte omega utan swatchgroup verkstad som är sega! Kompis longines var borta nästan 2 mån på garanti :/ samma verkstad.
 

Niclas

Omega
Jag fick min 3603 servad på garantin och det tog ca 3 veckor ifrån att den skickats från Karlssons i Helsingborg. Fick beskedet att den fått service på köpet och det reagerade jag på.
Men, mailade Swatch och fick det bekräftat. Dem sände mig även resultatet av ruckningen :)
 

paradis

Audemars
Rolex har också väntetid för service 2+ mån. Det tar tid att ta isär alla delar, tvätta, smörja, bytta till nya, sätta ihopa allt, oavsett vilket klock märke det är. Mycket tråkigt att vänta,väntade själv på min Submariner 8-9 veckor.Tror att det mesta tiden går ,när dom får klockan , så INNAN det blir din tur.........:) att dom börjar jobba på den.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Rolex har också väntetid för service 2+ mån. Det tar tid att ta isär alla delar, tvätta, smörja, bytta till nya, sätta ihopa allt, oavsett vilket klock märke det är. Mycket tråkigt att vänta,väntade själv på min Submariner 8-9 veckor.Tror att det mesta tiden går ,när dom får klockan , så INNAN det blir din tur.........:) att dom börjar jobba på den.


Beror ju helt och hållet på vart du servar klockan..
 

noeLLY

Cartier
Rolex har också väntetid för service 2+ mån. Det tar tid att ta isär alla delar, tvätta, smörja, bytta till nya, sätta ihopa allt, oavsett vilket klock märke det är. Mycket tråkigt att vänta,väntade själv på min Submariner 8-9 veckor.Tror att det mesta tiden går ,när dom får klockan , så INNAN det blir din tur.........:) att dom börjar jobba på den.
Fast en garanti ska inte ta 2+ mån då har man väl t.om rätt att häva köpet?
 

aadde81

Cartier
Om den mesta tiden är "väntetid" tycker jag att man skulle kunna boka en service/reparation, sedan meddelar de när det är dags att lämna in den, dvs. när de faktiskt kan börja med den.
 

audotcom

Panerai
Jag lämnade in min PO hos eriksson Urhandel i somras, fick vänta i 13v innan den var tillbaka. Fick samma svar som du, underbemannade, dom höll på att flytta, det va mycket att göra, dom låg efter osv osv. Dock så va det en större service och inget garantiärende.
 
Topp