• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omegaspännen, äkthet och prisrace

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Jag får erkänna mig skyldig till upptrissningen av ett av spännena. Hoppas ingen har några invändningar mot äktheten nu när man har betalat motsvarande en mögeldykare för spännet.
20170330_192055-01.jpeg
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Har granskat spännet noga och funderar på ifall pinnen verkligen är rätt. Känns väl kort men jag är å andra sidan inte duktig på gamla Omega spännen. Vad tycker ni?
20170330_200259.jpg

20170330_200249.jpg

20170330_200229.jpg
 

Bilagor

  • 20170330_200229.jpg
    20170330_200229.jpg
    180.1 KB · Visningar: 38

P-vakten

Patek
2-Faktor
Köpte några från Farfar klocka för ungefär 1 år sedan och fick betala runt 200kr jag med.. Han hade en hel låda med dessa spännen :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
@Aurum
Ja och du inte bara påstår utan insisterar på att klockspännet på mitt armband är fake. Du gör det dessutom på ett arrogant och tråkigt sätt. Så...nu lämnar jag detta ämne och är det viktigt för sig så tar du diskussionen med Werner istället. Ha en fortsatt trevlig kväll!
Så det var därför du inte kunde dela med dig av lite bilder, du kände dig kränkt på ett klockforum för att ditt spänne inte ser rätt ut. Det är ett spänne inte ditt liv/person vi pratar om. Tyckr det är arrogant att inte dela med sig på ett klockforum @WatchIT .
fd1591a5-1644-4806-9f3a-7b22702e81b7-jpg.510084

Någon som tycker detta spänne ser ok ut? Ser precis ut som den typen man hittar billigt på ebay från fjärran länder.
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Så det var därför du inte kunde dela med dig av lite bilder, du kände dig kränkt på ett klockforum för att ditt spänne inte ser rätt ut. Det är ett spänne inte ditt liv/person vi pratar om. Tyckr det är arrogant att inte dela med sig på ett klockforum @WatchIT .
fd1591a5-1644-4806-9f3a-7b22702e81b7-jpg.510084

Någon som tycker detta spänne ser ok ut? Ser precis ut som den typen man hittar billigt på ebay från fjärran länder.
Är inte någon expert på något sätt men efter mitt eget (pinsamt dyra) köp har jag under de senaste dagarna lagt ned rätt mycket tid på att jämföra olika spännen. Tycker att själva Omega-loggan ser aningen "rund" ut? Brukar vara vassare? Vore intressant att se hur spännet ser ut undertill.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Är inte någon expert på något sätt men efter mitt eget (pinsamt dyra) köp har jag under de senaste dagarna lagt ned rätt mycket tid på att jämföra olika spännen. Tycker att själva Omega-loggan ser aningen "rund" ut? Brukar vara vassare? Vore intressant att se hur spännet ser ut undertill.
Själva plattan loggan sitter på är väldigt bred också. Pinnen verkar även vara av ett standardsnitt och inte anpassat till spännet. Att det sedan ser nytt ut är inget bra tecken heller.
 

ConElPueblo

Panerai
Så det var därför du inte kunde dela med dig av lite bilder, du kände dig kränkt på ett klockforum för att ditt spänne inte ser rätt ut. Det är ett spänne inte ditt liv/person vi pratar om. Tyckr det är arrogant att inte dela med sig på ett klockforum @WatchIT .

Någon som tycker detta spänne ser ok ut? Ser precis ut som den typen man hittar billigt på ebay från fjärran länder.

100% fake.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Så det var därför du inte kunde dela med dig av lite bilder, du kände dig kränkt på ett klockforum för att ditt spänne inte ser rätt ut. Det är ett spänne inte ditt liv/person vi pratar om. Tyckr det är arrogant att inte dela med sig på ett klockforum @WatchIT .
fd1591a5-1644-4806-9f3a-7b22702e81b7-jpg.510084

Någon som tycker detta spänne ser ok ut? Ser precis ut som den typen man hittar billigt på ebay från fjärran länder.

Det er nemt at se om det er ægte. Det ophøjede Omega logo er meget mere skarpt og detaljeret på de ægte spænder.

Den @Aurum viser er fake efter min mening.

Fake:
P1070015.JPG


Ægte:
P1060636.JPG
P1060630.JPG

Finishen i kanterna/rundningen på insidan där plattan möter sidorna är en stor giveaway. Den är mycket skarpare och planare på de äkta. Tillsammans med mer definierad logga. På @WatchIT's spänne är även plattan för bred, det skulle inte förvåna mig om det saknar stämplar! Tråkigt, Werner kanske menade att det ser ut som rätt typ för din klocka? Äktheten och "rätt spänne" behöver inte ha samma betydelse.

Omegaspännen kopierades redan på 90-talet. Många kommer från Indien, precis som faketavlor och hopplockade ful-ur.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Vad jag har läst ska inte Acer inox sitta ihop. Det ska fejkarna tydligen inte förstått. Stämmer detta?
 

Kowalski

Omega
Nä, det där ser inte rätt ut.
Kan vi bara få en bild på baksidan så kan diskussionen avslutas.
@nöt - på det där spännet borde det stå något med plaque, då det inte är rostfritt.

Edit:
ping @WatchIT också. Ta det inte alltför hårt, klockan är riktigt trevlig, men kanske blir världen en liiite bättre plats om det där spännet skulle få en kyss av en hammare istället...
 
Senast ändrad:

rogart-63

Patek
Tre spännen . Varav det sista är jag nog rätt ensam om? Om det kan kallas är äkta är frågan? Det är nämligen PVD behandlat .
IMG_20170404_172048.jpg
 
Topp