• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

• Safirglas

Röster: 380 53.7%
  • Hesalit

Röster: 328 46.3%

• Totala väljare
    708
Vad tycker ni om denna LE Planet Ocean som släpps i samband med America's Cup? Älskar färgerna personligen, speciellt såhär i sommartider :rolleyes:
https://www.watchtime.com/watch-to-...-with-seamaster-planet-ocean-limited-edition/

Omega.JPG

Bilagor

• upload_2020-5-26_17-40-53.png
    upload_2020-5-26_17-40-53.png
    282.4 KB · Visningar: 1
Vad tycker ni om denna LE Planet Ocean som släpps i samband med America's Cup? Älskar färgerna personligen, speciellt såhär i sommartider :rolleyes:
https://www.watchtime.com/watch-to-...-with-seamaster-planet-ocean-limited-edition/

Omega.JPG
Dom skulle ha skippat texten Americas Cup på tavlan och gjort något bättre än texten på glasbaksidan, ren dealbreaker så sett. F ö tycker jag den är riktigt bra.
Edit: nu ser jag trophyn på sekundvisaren också som ännu en tveksamhet.

Dom skulle ha skippat texten Americas Cup på tavlan och gjort något bättre än texten på glasbaksidan, ren dealbreaker så sett. F ö tycker jag den är riktigt bra.
Edit: nu ser jag trophyn på sekundvisaren också som ännu en tveksamhet.

Håller med fullständigt.
Skulle dock kunna tänka mig det gummit på min "vanliga" seamaster Diver 300m.
Verkligen trevliga färger.
Men det skulle väl inte passa?

Håller med fullständigt.
Skulle dock kunna tänka mig det gummit på min "vanliga" seamaster Diver 300m.
Verkligen trevliga färger.
Men det skulle väl inte passa?
Nä, 21mm på PO om inte annat. List 10K mer för AC mot en standard PO på gummi får jag fram också, Pyeongchang 2018 LE är faktiskt något billigare och inkluderar även en länk. Den var riktigt bra!

Hur är det nu - hur ofta servar man ett 8500-verk?
Svår fråga, vissa väntar tills klockan börjar gå sämre, andra kör strikt på intervaller oavsett hur klockan går.
Jag hade i samband med täthetskontroll bett urmakaren snabbt kolla över klockan och se om den behöver servas. Täthetskontroll bör man ju utföra typ en gång vartannat år ändå.

Hejsan klocksnack.
Jag har utvecklat ett stort ha-begär inför Omegas De Ville-serie, så avser jag att införskaffa en sådan. Är dock lite kluven på hur jag ska få tag i en då jag inte avser att köpa den ny utan begangad. Helst hade jag gärna köpt den via forummedlem men dessa tenderar att sällan (om än över huvud taget) dyka upp till försäljning här så är utelämnad till Chrono24 elelr Jomashop. Så tänkte fråga vilken väg ni skulle valt? Chrono ellr Joma?

Sen så får ni gärna spä på mitt ha begär med lite bilder på era De Villes också. ;)
OmegaDeVille.png
omega-de-ville-prestige-co-axial-39-5-mm-42413402003001-l.png

Hejsan klocksnack.
Jag har utvecklat ett stort ha-begär inför Omegas De Ville-serie, så avser jag att införskaffa en sådan. Är dock lite kluven på hur jag ska få tag i en då jag inte avser att köpa den ny utan begangad. Helst hade jag gärna köpt den via forummedlem men dessa tenderar att sällan (om än över huvud taget) dyka upp till försäljning här så är utelämnad till Chrono24 elelr Jomashop. Så tänkte fråga vilken väg ni skulle valt? Chrono ellr Joma?

Sen så får ni gärna spä på mitt ha begär med lite bilder på era De Villes också. ;)
OmegaDeVille.png
Fina! Vilken budget tänker du dig? Hos AD går det nog få dessa en bra bit under list.
Mitt tips är annars Chrono24 med handlare i Europa med gott rykte.

Hejsan klocksnack.

OmegaDeVille.png
Handlar du från Jomashop så tillkommer det 25% moms och de är så vitt jag vet inte heller AD åt Omega vilket innebär att de erbjuder en egen typ av fyraårig garanti där du måste gå via dem för att få fel åtgärdade. Chrono24 inom EU är alltså att rekommendera. :)

Hejsan klocksnack.

OmegaDeVille.png
Nymans i Västerås säljer ut Omega. Nu har jag inte koll på storlekar eller kan riktigt se från bilderna vilka storlekar det är. Ser iaf en ny De Ville för 25K. Kolla med dom i morgom fm.
https://klocksnack.se/threads/nymans-ur-västerås-rean-fortsätter.133141/

Det där är en vanesak, frågan är fri! :) Och ja, på vissa märken brukar det vara en fungerande taktik.
Låter läskigt men frågar man inget så får man aldrig något veta, som det så fint heter.
Handlar du från Jomashop så tillkommer det 25% moms och de är så vitt jag vet inte heller AD åt Omega vilket innebär att de erbjuder en egen typ av fyraårig garanti där du måste gå via dem för att få fel åtgärdade. Chrono24 inom EU är alltså att rekommendera. :)
Hade missat att det tillkommer 25% moms, blir nog som du säger välrenomerad handlare inom EU.
Nymans i Västerås säljer ut Omega. Nu har jag inte koll på storlekar eller kan riktigt se från bilderna vilka storlekar det är. Ser iaf en ny De Ville för 25K. Kolla med dom i morgom fm.
https://klocksnack.se/threads/nymans-ur-västerås-rean-fortsätter.133141/
Tack för tipset!

Kära Omegakonnässörer,

Jag har blivit med min första Omega någonsin, något som jag är mycket glad över, en Constellation '95 1512.30.00. Denna mäter 33,5mm (kronan ej inräknat) och bär något större pga den integrerade länken. Men jag behöver lite hjälp och råd angående storleken då jag ibland vara vara lite sådär ängslig.

Jag har sakta men säkert gått mot mindre storlekar men är lite osäker på om denna uppfattas som "elegant mindre" eller en "varför har han en damklocka på sig?".

Hur lyder juryns dom?
Svårt att säga vad oinsatta skulle tycka, men jag gillar't. Brukar låna fruns Tudor PrinceOysterDate på 34mm då och då. Känns litet, men ändå så rätt!

Är detta såkallat halvlänk bitar?
B908D702-564D-4A03-8E13-658EF0190955.jpeg
6A420DCA-B950-4F1C-ABDA-361E44172E30.jpeg
4040F8EC-1933-425A-8167-B2A12B682C50.jpeg

Bilagor

• 6F8561AF-36D7-4660-837E-E9B752EE98E5.jpeg
    6F8561AF-36D7-4660-837E-E9B752EE98E5.jpeg
    779.3 KB · Visningar: 1
Hejsan klocksnack.

OmegaDeVille.png

Kollade runt en hel del när jag var på jakt efter min DeVille Hour Vision. Precis som du säger så var det lite knepigt att hitta lokalt. Jag har tittat och provat i butiker när jag var på resa, men slutade med att jag hittade två på Chrono24 i Tyskland. Så jag skulle nog gå på det alternativet. Jag hade en resa inbokat till Berlin med fru och dotter så vi svängde förbi watchmasters kontor och tittade på de två referensenser de hade inne och jag köpte ena.

4E898874-BFC3-4199-9CC6-7BF60F40A21D.jpeg

Tillbaka
Topp