• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ommålad 6694:a?

Moffan

Silver
2-Faktor
Hej,
Har en gammal 6694 från runt 1962.
Noterade igår att klockan saknar Swiss märkningen, dock syns lite svart ungefär där det brukar stå om man tittar på första fotot.
Noterat sedan tidigare är att modellmärkningen med Date på tredje raden (vilket jag vet är ovanligt i sig för referensen) saknar ett streck på vänster sida.
Kan tavlan vara ommålad?
20180905_081607.jpg

20180905_081558.jpg

Det var den som låg på K/S för ett tag sedan?
Min första tanke, utan att alls ha grottat ner mig, var absolut att den var ommålad/fixad.

Varför står det t.ex. ”D A T E -”?

Ser ut som det. Tror den är till annan modell också.
Okej, jag misstänkte det också i början, men sedan sprang jag på den här när jag letade liknande referenser för den tavlan https://www.chrono24.se/rolex/oyster-date-precision-vinage-35mm-elegant-mens-watch--id7893039.htm Tyvärr kan jag inte ladda ner bilden från Chrono 24, det är nästan samma index men verkar vara utan lume. Samt att Swiss står längst ned. På min så ligger lumepluppen på det ställt där Swiss står.

Okej, jag misstänkte det också i början, men sedan sprang jag på den här när jag letade liknande referenser för den tavlan https://www.chrono24.se/rolex/oyster-date-precision-vinage-35mm-elegant-mens-watch--id7893039.htm Tyvärr kan jag inte ladda ner bilden från Chrono 24, det är nästan samma index men verkar vara utan lume. Samt att Swiss står längst ned. På min så ligger lumepluppen på det ställt där Swiss står.
Den du länkar till ser också väldigt ommålad ut. Ojämn text och knasiga typsnitt.

Tillbaka
Topp