• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ommålad tavla eller ej, hjälp behövs : )

Fritz1

Basic
59FDF45A-1A45-4891-AC1C-DE2EE9525288.png
BE644884-8D23-4F49-8BF4-BCE637ABBFC6.png
Är det någon vintage-expert som kan se om denna tavla är renoverad, ommålad, tvättad etc. eller helt i original...?

Jag har en video också men vet inte hur jag får in den? Måste den uppladdas till Vimeo eller liknande?

59FDF45A-1A45-4891-AC1C-DE2EE9525288.png
BE644884-8D23-4F49-8BF4-BCE637ABBFC6.png
Är det någon vintage-expert som kan se om denna tavla är renoverad, ommålad, tvättad etc. eller helt i original...?
Instämmer med föregående att det behövdes fler bilder och i att lysmassan ser kall ut fast det tycks vara samma som på visarna. Att boetten är hårt polerad kan vara anledning att titta extra på tavlan.

Ändå ser inte jag nåt alarmerande annars på de bilderna. Tycker tavlan i sig i övrigt ser bra ut vad som går att se på det där. Sitter texten rakt? Lätt gjort att det ser snett ut i den vinkeln utan att det är det och det kan framgå bättre av en bild rakt framifrån, som exempel. "Torr" och fin i markeringarna, som fabriksfinish skulle jag säga.
Är den ommålad är det riktigt bra gjort efter vad som går att se. Omlumad kan den troligen vara.

Stemmer for redone.

Index kl. 5 och 7 har forskellig afstand til subdial.

I subdial er cirklerne fyldt med maling så de er næsten væk.

upload_2020-5-6_12-5-36.png

Stemmer for redone.

Det kan vara som du säger. Tänkte annars det var en perspektivgrej med kanten till försänkningen då den är tagen lite från sidan. Lossna kan de också. Men om subtavlan är fylld med färg så spåren inte syns är den definitivt ommålad.

Stemmer for redone.

I subdial er cirklerne fyldt med maling så de er næsten væk.

Det är möjligt, men inget jag kan se på denna bild. Den är tagen i vinkel och upplösningen är alldeles för dålig. Ser inga uppenbara fel utöver ny lysmassa.

Jo, det kan man göra. Menade mer att bilden är för dålig för att kunna vara säker. Har nog aldrig chansat på en liknande när boetten och glaset är nypolerade däremot
Haha nä sant! Ibland är det så frustrerande med bilder tagna i en mörk lya mes mibilkamera och sänglampan som belysning. Man ber om bättre bilder när man orkar och får fler av samma kvalité. De gånger jag chansar även då är när det är något man verkligen villhöver :)

Med de bilderna är det omöjligt att avgöra. Är inte övertygad ät ngt håll. Relume definitivt men att det är lite struktur i subsekund kan vara en fotofråga. Tryck ser rätt ok ut spontant

Tillbaka
Topp