Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vore bra om du kunde bjuda på bättre bilder, utan reflexer. Lysmassan är misstänkt vit. Boetten är iaf polerad, blank, rund och tråkig.Är det någon vintage-expert som kan se om denna tavla är renoverad, ommålad, tvättad etc. eller helt i original...?
Instämmer med föregående att det behövdes fler bilder och i att lysmassan ser kall ut fast det tycks vara samma som på visarna. Att boetten är hårt polerad kan vara anledning att titta extra på tavlan.Är det någon vintage-expert som kan se om denna tavla är renoverad, ommålad, tvättad etc. eller helt i original...?
Stemmer for redone.
Index kl. 5 och 7 har forskellig afstand til subdial.
Det är möjligt, men inget jag kan se på denna bild. Den är tagen i vinkel och upplösningen är alldeles för dålig. Ser inga uppenbara fel utöver ny lysmassa.Stemmer for redone.
Index kl. 5 och 7 har forskellig afstand til subdial.
I subdial er cirklerne fyldt med maling så de er næsten væk.
Det är iaf inga bilder man köper klockor på.Tack för alla svar!Här kommer en bild till...
Sant!Det är iaf inga bilder man köper klockor på.
Chansar du aldrig? Det gör jag å ibland går det inte så bra nejDet är iaf inga bilder man köper klockor på.
Jo, det kan man göra. Menade mer att bilden är för dålig för att kunna vara säker. Har nog aldrig chansat på en liknande när boetten och glaset är nypolerade däremotChansar du aldrig? Det gör jag å ibland går det inte så bra nej
Haha nä sant! Ibland är det så frustrerande med bilder tagna i en mörk lya mes mibilkamera och sänglampan som belysning. Man ber om bättre bilder när man orkar och får fler av samma kvalité. De gånger jag chansar även då är när det är något man verkligen villhöverJo, det kan man göra. Menade mer att bilden är för dålig för att kunna vara säker. Har nog aldrig chansat på en liknande när boetten och glaset är nypolerade däremot
Lägg klockan på ett mörkare underlag så att kontrasterna mellan den svarta tavlan och underlaget blir mindre. Leta reda på en plats med bra, naturligt ljus nära ett fönster. Undvik skuggor och reflektioner. På det igen!Nya bilder. Vad säger panelen nu?
Spontant pekar väl det mesta på en ommålad! "G" i Omega ser fult ut.Nya bilder. Vad säger panelen nu?
På översta bilden ser den "utfylld" ut i sekundtavlan som nämndes ovan. Kunde inte se det på de tidigare bilderna. Så det lutar nu åt redial även för mig.Nya bilder. Vad säger panelen nu?
Sorry, trodde du hade klockan, läste slarvigt.Vet inte om säljaren kommer orka ge mig mer bilder...
Jag säger fotokurs...Nya bilder. Vad säger panelen nu?