• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omnivalor? Ny ”butik” i Sthlm.

"påbörjas Omnivalors tjänst att föra klockan från säljare till köpare och däremellan kontrollera den. När klockan når köparen, så är Omnivalors tjänst fullgjord. Ångerrätten kan avtals bort, då det gäller tjänster.
Vår tjänst innebär delvis att vi går igenom produkten, därav att vi dokumenterar klockans skick, så att det inte finns några oklarheter i vad som har skickat till köparen. Om klockan inte uppfyller vad annonsören angett, så fungerar Omnivalor som ett filter, klockan ska aldrig nå köparen i de fallen."
Jag tycker dom verkar bjuda på en ganska bra tjänst om dom kontrollerar att varan överensstämmer med annonsbeskrivningen, men du menar att dom ska kolla varan innan den kan komma till försäljning?
Ajajaj, det missade jag. Tack :)

Detta kan låta som en bagatell. Men jag fick intrycket att Omnivalor var något som låg under klocksnack.se, då OV loggan så kraftigt påminde om KS loggan.
Detta och formuleringen om ”partners” på hemsidan, ger mig intrycket att man medvetet försöker nyttja/ glida lite på andras anseende.

Edit: Förtydligar poäng med en bild... KS, OV och KS avdelning Kobra Kai.
ks ov.png

Senast ändrad:
Omnivalor må anse att de tillhandahåller en tjänst, men jag är rätt övertygad om att kunderna (anser att de) köper en vara, inte en tjänst. Speciellt som Omnivalor debiterar för hela varan.
Ser framemot första rättsfallet. Detta är inte glasklart.

Spännande. Fortsättning följer förr eller senare

Klocksnack har ingen koppling till ovan angivet företag.

Både handlat och sålt via dem, extremt nöjd och har inte stött på några problem ännu! Varm rekommendation.
Din rekommendation bör ses i ljuset av att du har en nära koppling till bolaget. Flera KS-medlemmar har informerat oss om att du skickar säljlänkar från företaget i PM.

Klocksnack har ingen koppling till ovan angivet företag.

Din rekommendation bör ses i ljuset av att du har en nära koppling till bolaget. Flera KS-medlemmar har informerat oss om att du skickar säljlänkar från företaget i PM.
Tänk att man försöker så billiga trix fortfarande....
Jag vet inte i hur många forum jag ser liknande säljförsök från andra företag avslöjas? Lökigt!!! :wtf:

Tänk att man försöker så billiga trix fortfarande....
Jag vet inte i hur många forum jag ser liknande säljförsök från andra företag avslöjas? Lökigt!!! :wtf:
Jag tänkte likandant! Det är så sjukt dåligt!!
Så billigt gjort. Tar lite längre tid att driva ett företag på rätt sätt. Men då slipper man det här!!

Inte glasklart direkt. Jag har försökt försökt förstå hur det fungerar i en kvart nu. Ångerrätten är borttrollad också, enligt kommissionslagen.

Gillar inte sidan. Långsam, öppnar andra bilder än den man klickat på och allmänt oklart uppbyggd. Gillar heller inte bilderna som läggs upp, känns billiga och rent av amatörmässiga (fast försöker få dem att se professionella ut)

Oklart. Med största sannolikhet träder förmedlaransvaret i konsumenköplagen in när det gäller till konsument (privatperson). Vilket betyder att reglerna i konsumentköpslagen inte kan avtalas bort. Om det nu är så bör distansavtalslagen kicka in.

@Dicktatorn får gärna säga sitt

Det var så länge sedan jag läste om detta så jag har tappat det helt. Brukar ringa Konsumentverket om jag har några frågor själv. Haha! :D

Oklart. Med största sannolikhet träder förmedlaransvaret i konsumenköplagen in när det gäller till konsument (privatperson). Vilket betyder att reglerna i konsumentköpslagen inte kan avtalas bort. Om det nu är så bör distansavtalslagen kicka in.

@Dicktatorn får gärna säga sitt
Alltså de har försökt avtala bort ångerrätten, men det funkar inte?

Dock blir det väl civilrättsligt i så fall?

Tusen frågor, men jag är fan intresserad hur och om man kan avtala bort bara sådär.

Hej! Tänkte bara lämna en uppdatering.
Första klockan har blivit såld.
Jag fick ett mail om att min klocka blivit såld via omnivalor.com , dagen efter fick jag hem packmaterial. Tyvärr missade jag att dokumentera detta , får ta bilder vid nästa försäljning.
packmatrialet var riktigt schyst , fick en t-shirt som tack för försäljningen. Returnerade klockan med medföljande packet och 3 dagar senare hade jag min betalning på kontot.

Har ej köpt något via sajten men tycker att försäljningen gick smidigt.
Tog relativt lång tid innan min klocka blev såld (ca2mån) men det är förståligt eftersom sidan är så pass ny. Hoppas kunna sälja fler i framtiden är nöjd med tjänsten. Hoppas mer trafik på sidan :)

Hej! Tänkte bara lämna en uppdatering.
Första klockan har blivit såld.
Jag fick ett mail om att min klocka blivit såld via omnivalor.com , dagen efter fick jag hem packmaterial. Tyvärr missade jag att dokumentera detta , får ta bilder vid nästa försäljning.
packmatrialet var riktigt schyst , fick en t-shirt som tack för försäljningen. Returnerade klockan med medföljande packet och 3 dagar senare hade jag min betalning på kontot.

Har ej köpt något via sajten men tycker att försäljningen gick smidigt.
Tog relativt lång tid innan min klocka blev såld (ca2mån) men det är förståligt eftersom sidan är så pass ny. Hoppas kunna sälja fler i framtiden är nöjd med tjänsten. Hoppas mer trafik på sidan :)
Hur mycket provision tar de? :)

Är det någon som ha köpt?
Hej, jag har som sagt bara sålt. Fick dock en bra upplevelse när jag var och fotade mina klockor på deras kontor. Man kunde välja att fota själv eller att komma förbi och fota kostnadsfritt. Så jag passade på att göra de hos dem så det skulle bli bra , samt för att se vilka de var.

Tack för info, jag försökte maila dom om en klocka som jag önska att köpa. Efter en vecka ha gått snart ha ännu inte fått svar det kan vara därför det tog tid att sälja din klocka.
Med vänlig hälsning,

Tack för info, jag försökte maila dom om en klocka som jag önska att köpa. Efter en vecka ha gått snart ha ännu inte fått svar det kan vara därför det tog tid att sälja din klocka.
Med vänlig hälsning,
Tar det en vecka för dem att svara så säger väl det ganska mycket om vilket typ av företag det är. Undvik säger jag.

Tillbaka
Topp