• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omröstning! Breitlings nya serie och formspråk. Flipp eller flopp?

Breiltings nya Navitimer 8-serie. Flipp eller flopp?

• Flipp! Kanonsnygga! Detta lär lyfta Breitling. Snyggare än dagens Breitlings.

Röster: 42 9.0%
  • Snygga, men lär inte lyfta Breitling mot nya höjder.

Röster: 51 10.9%
  • Helt ok. Lite meh, tilltalar mig inte direkt. Jag är neutral.

Röster: 115 24.6%
  • Flopp! Detta gillar jag inte så mycket.

Röster: 162 34.7%
  • Storflopp! Detta är fult!

Röster: 97 20.8%

• Totala väljare
    467
Varken bu eller bä men som icke invigd i Brattemaffian måste jag tillstå att jag UPPSKATTAR att man skalar ner vissa grejer snarare än fortsätter med superstressiga urtavlor och Top Gun-testodoftande frenesi.

Känns dock i och med detta inte direkt som Breitling heller. Nja.

EDIT:
De som verkligen är Breitling-fans kan jag tänka mig tar sin hand från denna lansering.

Nä, jag är helt oberörd. Känner kanske lite irritation över hur ett legendariskt märke som Breitling kan lansera en sån trist kollektion.

O fy! Gick inte alls igång. Ser ut som någon blandning av Breguet och Bremont. Snygga klockor egentligen men att det är Breitling känns just nu väldigt fel.

Är det bara jag som får Samsung smartwatch vibbar? Speciellt bezelen!

samsung-gear-s3-first-look-aa-16-840x473.jpg

breitling_2.jpg

Känns tråkiga och generiska överlag. Skulle kunna sätta vilken logga som helst på dem.

Ingen Breitling DNA som går hem i Breitling-kretsarna heller.

Senast ändrad:
Deras 90-tals DNA vill jag ha kvar när det kommer till Breitling. Det här var mest meh och neh om allt ska se ut så där.

Znark.. Vad generiskt.. Jag har väl inte varit det största fanet utav Breitlings formspråk, men de har ju helt klart haft en egen stil. Det här skulle vilken kickstarter eller befintlig tillverkare som helst kunnat spotta ur sig.

Håller med ett helt gäng i tråden; Hamilton-vibbarna är påtagliga, vilket (för mig) inte känns ett dugg nytänkande.

Nej tack , för plain , tråkig, intetsägande, gillar ej siffror, gamla snyggare, mer klassisk, fel väg att gå, Breitling ska vara tuffare...

Försäljningsmässigt kommer det nog att vara en succé. Breitling har ett riktigt starkt varumärke, men de flesta modeller har nog varit "lite för mycket" för den genomsnittlige mellanchefen som ska bränna sin julbonus på en klocka. Med den nya serien tilltalar Breitling en betydligt större publik. Personligen tycker jag dock att de nya ser rätt tråkiga ut och funderar på att istället plocka upp en beggad "riktig" bratte, dvs ett riktigt stort flygarur med kaxiga siffror.

Hmm... vetefan asså...

Tavlorna var ju rätt snygga och även boetterna ser trevliga ut. Tycker dock att bezel ser ut att komma från Seiko dykare (vilket iofs är trevligt) där man petat bort inserten (inte så trevligt)...

Känns helt enkelt som att nåt saknas

Vore det ett kickstarter-projekt hade jag nog varit mer entusiastisk inför denna i så fall lovande - om än något könlösa - första kollektion. Trots uppenbara lånen från Hamilton, dårå :)

Nu är jag mer nyfiken på hur anrika Breitling resonerat. Risken är väl att man tappar stora delar av sin fanclub utan att nödvändigtvis få in särskilt många nya entusiaster.

Fattar inte riktigt... Försvinner original-Navitimern mef E6B? Är Navi-8 en ersättare på något vis?

Kul att Breitling kompletterar med nytt formspråk.
Trist att det är så generiskt.
Märkligt att kalla serien för Navitimer ...

Jag vet inte riktigt, gillar kronografen med gråa subdials även om den inte känns som en Navitimer alls. De övriga känns ganska bleka och tråkiga. Överlag känns de lite identitetslösa, förstår inte riktigt vad som är Breitling med någon av klockorna.

Tillbaka
Topp