• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omröstning! Breitlings nya serie och formspråk. Flipp eller flopp?

Breiltings nya Navitimer 8-serie. Flipp eller flopp?

• Flipp! Kanonsnygga! Detta lär lyfta Breitling. Snyggare än dagens Breitlings.

Röster: 42 9.0%
  • Snygga, men lär inte lyfta Breitling mot nya höjder.

Röster: 51 10.9%
  • Helt ok. Lite meh, tilltalar mig inte direkt. Jag är neutral.

Röster: 115 24.6%
  • Flopp! Detta gillar jag inte så mycket.

Röster: 162 34.7%
  • Storflopp! Detta är fult!

Röster: 97 20.8%

• Totala väljare
    467
Jag vet inte, rätt intetsägande. Jag gillar 90-tals Chronomater och allmänt stressiga tavlor på Breitling, gärna med HAQ-kvarts. Lite BAAM-känsla när man kollar är vad jag historiskt sett gillat med Breitling urtavlor. Boetten var alldeles för stor för att avvika från övriga Breitling, som skulle kunna vara en kompensationsfaktor som de ännu ingen riktigt fyllt ut i deras tidigare sortiment vad jag upplevt.

-Jag hade önskat dubbla UTC & roulaeux-länk, som ett litet tilltugg.

Detta var inget för mig, men som tur är finns deras Professional-serie kvar som jag gillar.

Breitling är klockvärldens Mercedes, dvs märken som av någon anledning ses som lite premium men som endast säljs till människor med kriminellt dålig smak.

Tycker de är ganska snygga allmänt, men förstörs lite av storleken. Men som många redan sagt, de är verkligen inte Breitling

Dom är bättre än föregående Navitimer men det var den fulaste Breitling modellen. Det var den enda Breitling som jag aldrig skulle kunna tänka mig att köpa. Så omdömet är ok, men inget som ger ett köpsug.

Flopp i mina ögon, jag vill ha fler svarta, stenhårda modeller, helst kvarts och gula tavlor.

Men som någon nämnde, det passar säkert mellanchefen som funderar på en tråkig IWC som väcker noll känslor

Flopp enligt mej inget jag kommer att köpa :stop: :facepalm:

Breitling hade ju kunnat bara lagt dessa i deras sortiment och inte vänt upp och ner på allt :banghead:

Men som tur är att jag redan har dom som jag ville ha :D

//Simon

E2529B07-D017-42D3-98DC-1A584F30711B.jpeg

Tycker 8an iaf var helt okej och har inget emot den nya kollektionen generellt!
Det där är den snyggaste av de nya tycker jag. Är däremot allergisk mot tvärgående sömmar på läder och tycker inte modellen på något sätt ”känns Breitling”. Det finns så fruktansvärt mycket roligt man kan göra med Breitling och hela linjen känns okaraktäristisk för märket.

1917C4F8-97B7-4D7E-9F0C-9EA0CC31D037.jpeg

Spontant känns det som om Kern tagit alla storsäljare hos IWC och försökt göra Breitlingkopior på dem.

breitling-chronoliner-b04-boutique-edition_2000x1333.jpg

Kern snackar om tidigt formspråk, bandhorn som härstammar från tidiga Navitimers osv. Well, det finns ju redan en kronograf som har en boettform som de tidiga modellerna, nämligen Chronoliner.

D60EE770-C526-4F07-AFA9-3BD52BD86E40.jpeg

Tyvärr sabbade Breitling Chronoliner fullständigt genom att göra den i 46mm. En svart/vit 41mm Chronoliner hade jag köpt imorgon.

Tycker att de förlorar en hel del Breitling-DNA. Verkar som att de har försökt sig på någon ”less is more”-filosofi. Men när det gäller Breitling så måste jag citera Yngwie Malmsteen: ”How can less be more? More is more!”

De vanliga (i bemärkelsen icke-studio) bilder som börjar sippra ut tycker jag verkar göra serien mer rättvisa.

BCD8A62F-8908-4862-A2D6-867C93A315AB.jpeg
345BD48A-B319-46B1-A2B4-04E712F18810.jpeg
C0399219-73C9-417F-9F96-969FFE64F682.jpeg
Kassa bilder ju, de ser ju ut som skit. Ytterst märklig vinkel och alldeles för inzoomat. Inget smart drag av en VD att lägga upp så dåliga bilder på en ny modell. Klockan kan vara grymt nice men verkligen inte utifrån de bilderna.

Ogillar överlag ringar som ser ut sådär. Dock så gillar jag tavlorna. Less is more.
Vet inte hur jag ska rösta faktiskt.

Kassa bilder ju, de ser ju ut som skit. Ytterst märklig vinkel och alldeles för inzoomat. Inget smart drag av en VD att lägga upp så dåliga bilder på en ny modell. Klockan kan vara grymt nice men verkligen inte utifrån de bilderna.

Tycker inte alls att den är dum utifrån den vinkeln. Det är ungefär den vinkeln man ofta ser sin egen klocka när den sitter på handen.

Personligen föredrar jag mobilbilder och wrist shots framför studiobilder. Tycker att de ger ett mer rättvisande resultat än den perfekta vinkeln, redigeringar, perfekta visarinställningar reflexer som tas bort etc.

Tillbaka
Topp