• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Omröstning! Breitlings nya serie och formspråk. Flipp eller flopp?

Breiltings nya Navitimer 8-serie. Flipp eller flopp?

• Flipp! Kanonsnygga! Detta lär lyfta Breitling. Snyggare än dagens Breitlings.

Röster: 42 9.0%
  • Snygga, men lär inte lyfta Breitling mot nya höjder.

Röster: 51 10.9%
  • Helt ok. Lite meh, tilltalar mig inte direkt. Jag är neutral.

Röster: 115 24.6%
  • Flopp! Detta gillar jag inte så mycket.

Röster: 162 34.7%
  • Storflopp! Detta är fult!

Röster: 97 20.8%

• Totala väljare
    467
Deras marknadsstrategi är, vid sidan av en massa kampanjer, att tillåta sin VD härja fritt bland sociala medier för att etablera ett band till kunder. Snubben är ingen fotograf helt enkelt. Någon potentiell kund har säkert frågat honom om en sideboob, sorry side shot på klockorna så herr VD kunde inte annat än att ha det i åtanke nästa gång han lade upp bilder.

Förstår inte detta hat, den nya navitimern ser ju skit nice ut! Tycker vissa av dem har en lite för kladdig tavla och jag skulle själv föredra något mer cleant.

Men annars en riktigt snygg klocka som ser lite kompaktare ut än den förra!

Deras marknadsstrategi är, vid sidan av en massa kampanjer, att tillåta sin VD härja fritt bland sociala medier för att etablera ett band till kunder. Snubben är ingen fotograf helt enkelt. Någon potentiell kund har säkert frågat honom om en sideboob, sorry side shot på klockorna så herr VD kunde inte annat än att ha det i åtanke nästa gång han lade upp bilder.
Kul att han är på Instagram men väldigt märkligt att inte uppdatera sin hemsida trots att man har både bilder och filmer på Instagram.

Slänger in lite nytagna foton:
FA5F64E2-1904-4FD5-B799-B29560FAA378.jpeg
0D33017F-C8C7-4E55-9BDC-2683F41CC923.jpeg
C6FC57D3-7B61-4E2A-9732-D9481FE1CAF4.jpeg
E606EA12-6A89-419D-AEBF-F637423DA457.jpeg

29514401-1F21-4480-8C21-EAF35447FB38.jpeg
443571F1-97F5-4762-9B5B-57BC0166845B.jpeg
5FEEDE3D-1B70-4CCE-AC1E-BE2BFD493190.jpeg

Formen på bezeln är slående likt en kapsyl, alternativt en sub utan insert. Har svårt för dessa, men hoppas för företagets skull att det blir en hit.

Senast ändrad:
Första inlägget var så långt att jag hann gå från att vara totalt ointresserad till att bli köpsugen innan jag scrollat igenom det.. :D
3-handarna med datum samt kronograferna ser ju riktigt bra ut. Men bezeln verkar värdelös, ingen gradering alls? Är det bekräftat att den är vridbar?

Jag stör mig ganska mycket på att inga av dessa klockor har applicerade index. Allt är påmålat som på nån Steinhart eller microbrand. Känns billigt.

Jag stör mig ganska mycket på att inga av dessa klockor har applicerade index. Allt är påmålat som på nån Steinhart eller microbrand. Känns billigt.

Skälet är rimligtvis att man låtit sig inspireras av äldre pilotklockor och blir målade index en central del av designen.

Bland de etablerade tillverkarna är det väl IWC som spunnit mest på det temat med sina Mark, Flieger Chronograp och Big Pilot. På dessa skulle det nog se rätt konstigt ut om man kastade in vitguldramar etc. på en matt svart urtavla. På den blå varianten skulle det nog funka lite bättre, ungefär som IWCs Spitfire och några andra varianter (St Exupery mfl).

IWC's Doppel Krono St Exupery med vitguldsramar.

IWC-Pilots-Watch-Double-Chronograph-Edition-Antoine-de-Saint-Exupery-IW371808-aBlogtoWatch-08.jpg

Skälet är rimligtvis att man låtit sig inspireras av äldre pilotklockor och blir målade index en central del av designen.

Bland de etablerade tillverkarna är det väl IWC som spunnit mest på det temat med sina Mark, Flieger Chronograp och Big Pilot. På dessa skulle det nog se rätt konstigt ut om man kastade in vitguldramar etc. på en matt svart urtavla. På den blå varianten skulle det nog funka lite bättre, ungefär som IWCs Spitfire och några andra varianter (St Exupery mfl).

IWC's Doppel Krono St Exupery med vitguldsramar.

IWC-Pilots-Watch-Double-Chronograph-Edition-Antoine-de-Saint-Exupery-IW371808-aBlogtoWatch-08.jpg
Makes sense.. I och för sig. Men det är ändå något som saknas.

Får ni inte testa Unitime? Den är ju nästan mest intressant och en riktig hyllning till den gamla.
Tyvärr inte.
Hoppas du vet att dessa är dummies. ;) på dessa bilder :D

//Simon
Exakt, detaljer kan absolut förändras.
Första inlägget var så långt att jag hann gå från att vara totalt ointresserad till att bli köpsugen innan jag scrollat igenom det.. :D
3-handarna med datum samt kronograferna ser ju riktigt bra ut. Men bezeln verkar värdelös, ingen gradering alls? Är det bekräftat att den är vridbar?
60-klick.

Vad är intrycket nu när ni fått se dem IRL?
Det kan ju skilja rätt mkt mellan en steril studiobild och hur klockan upplevs på armen. Trevligare på armen än på bilder? Eller tvärtom?
8AB1D7B1-0AEB-4251-9281-EA2B9617C143.jpeg
6E56F7C2-738D-469B-91B4-12549CB569BE.jpeg

Man får tänka på att detta är prototyper, saker och ting kan ju förändras. Designern pratade exempelvis om att timvisaren ska vara fasad på mitten och en annan kille på Breitling snackade om applicerad logotyp. Dessa har ju inget av det, eller rättare sagt; om de har det så är finishen rätt kass i förhållande till vad vi är vana vid med Breitling.

Designmässigt imponerar ingen av de nya modellerna på mig men de är ju absolut schysstare IRL än på de kassa foton som florerat tidigare. Gillar dem mer nu än innan eventet men jag kommer fortfarande inte köpa någon av de nya.

Tycker inte alls att den är dum utifrån den vinkeln. Det är ungefär den vinkeln man ofta ser sin egen klocka när den sitter på handen.

Personligen föredrar jag mobilbilder och wrist shots framför studiobilder. Tycker att de ger ett mer rättvisande resultat än den perfekta vinkeln, redigeringar, perfekta visarinställningar reflexer som tas bort etc.
Tycker du fortfarande Kerns wristshots var bra? :D

6e56f7c2-738d-469b-91b4-12549cb569be-jpeg.738157

En uppdatering. Snackade med Breitling precis och prototyperna är ”legomodeller” för att ge ett övergripande intryck av nya kollektionen.

Logotyperna är ”klistermärken” och ej applicerade, visarna är inte fasade som de ska, boetterna har sämre finish, låsen är sämre osv. Dessa modeller kommer produceras likadant som nuvarande Breitlings med samma finish.

Så även om man kanske inte gillar kollektionen så kommer detaljfinish och allmän finish vara som tidigare Breitlings, prototyperna är alltså inte representativa kvalitetsmässigt.

6e56f7c2-738d-469b-91b4-12549cb569be-jpeg.738157

En uppdatering. Snackade med Breitling precis och prototyperna är ”legomodeller” för att ge ett övergripande intryck av nya kollektionen.

Logotyperna är ”klistermärken” och ej applicerade, visarna är inte fasade som de ska, boetterna har sämre finish, låsen är sämre osv. Dessa modeller kommer produceras likadant som nuvarande Breitlings med samma finish.

Så även om man kanske inte gillar kollektionen så kommer detaljfinish och allmän finish vara som tidigare Breitlings, prototyperna är alltså inte representativa kvalitetsmässigt.
Är det så man brukar producera prototyper man visar upp? Känns lite fattigt. Men å andra sidan, det kan ju bara bli bättre härifrån

Är det så man brukar producera prototyper man visar upp? Känns lite fattigt. Men å andra sidan, det kan ju bara bli bättre härifrån
Det skiljer sig från märke till märke. Under Baselmässan brukar Breitlings vars I PRINCIP så som de kommer vara när de kommer till butiken. Spännen kan ändras, bandinfästning kan ändras och sådant, men oftast är de ganska färdiga, urverk sitter i mm.

Jämför man med SEIKO så är det tvärt om. Allt är precis som det kommer bli förutom urverk och baklock.

Senast ändrad:

Finns det möjlighet att få länk till VDns instagram?

Tillbaka
Topp