• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omröstning klar. Den vita GMT:n finns!

Existerar det en vit GMT?

  • Ja

    Röster: 42 71.2%
  • Nej

    Röster: 9 15.3%
  • Osäker

    Röster: 8 13.6%

  • Totala väljare
    59
  • Enkät stängd .

Porsan

Efraim
2-Faktor
Aurum skrev:
Trötthattar @Ricrob och @Porsan! Hela tråden är ironiskt lagd. På vilket sätt skulle en omröstning bland oss okunniga avgöra om vitingarna finns? På samma vis är det totalt idiotiskt att klassa merparten på forumet som okunniga i en fråga där ingen vet sanningen.

Däremot tycker jag avsaknaden av bevis talar sitt eget tydliga språk...

Okej fair deal, du menar typ lite så här då eller (utan att trampa någon på tårna)

proofgodexists.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Davvan skrev:
Denke skrev:
Om det nu finns långa bloggposter av erkända experter där det reds ut att den faktiskt finns så borde väl någon, typ @Davvan kunna prestera ett längre inlägg där motsatsen bevisas? :mrgreen:

Det är inte min uppgift....är man intresserad så får man nosa reda på fakta själv.....att bara tro på vad andra skriver är inte så källkritiskt samt att det förslöar i allmänhet.....

Det är ju precis det jag gör, letar källor på motsatsen. Men jag överskattade dig alltså? Du har alltså själv ingen koll alls? För om du hade det hade du ju skrivit något fylligt... ;)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Denke skrev:
Davvan skrev:
Denke skrev:
Om det nu finns långa bloggposter av erkända experter där det reds ut att den faktiskt finns så borde väl någon, typ @Davvan kunna prestera ett längre inlägg där motsatsen bevisas? :mrgreen:

Det är inte min uppgift....är man intresserad så får man nosa reda på fakta själv.....att bara tro på vad andra skriver är inte så källkritiskt samt att det förslöar i allmänhet.....

Det är ju precis det jag gör, letar källor på motsatsen. Men jag överskattade dig alltså? Du har alltså själv ingen koll alls? För om du hade det hade du ju skrivit något fylligt... ;)
Gör ingen jätteskillnad att skriva ett fylligt svar då folk här inte har någon aning. ;)

Försökte påvisa saker som tex gilt-behandlingen och avsaknaden av guldtext på tavlan, tritium-index på en swiss-tavla från 1958 och bläckdroppet i kronan. Davvan och aurum har rätt.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Ja då har vi tydligen tre "riktiga experter på forumet" Aurum, Per och Davvan! Mig veterligen har ni väl aldrig ägt någon riktigt unik Rolex och ej heller hållt en i era händer. Fantastiskt att ni med sådan frenesi kan propagera att något inte finns. Detta torde vara det svåraste att bevisa man kan göra.. Hur bevisar ni tex att Gud inte finns? Ni är tre trötthuvuden med själpåtagna experthattar.. Tycker nog ni skall tagga ner lite på era attacker på folk som inte håller med er..
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Per skrev:
Gör ingen jätteskillnad att skriva ett fylligt svar då folk här inte har någon aning. ;)

Äh, leverera istället för att kokettera. Folk här har nog mer koll än du tycks tro. Eller är du med i ett hemligt druidsällskap där ni sitter och hittar på egna hemlisar och uppfinner egen djup kunskap? :lol:

Kom med det fylliga inlägget nu! Eller du kanske inte har så bra koll som du själv tycker? :mrgreen:
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Ja då har vi tydligen tre "riktiga experter på forumet" Aurum, Per och Davvan! Mig veterligen har ni väl aldrig ägt någon riktigt unik Rolex och ej heller hållt en i era händer. Fantastiskt att ni med sådan frenesi kan propagera att något inte finns. Detta torde vara det svåraste att bevisa man kan göra.. Hur bevisar ni tex att Gud inte finns? Ni är tre trötthuvuden med själpåtagna experthattar.. Tycker nog ni skall tagga ner lite på era attacker på folk som inte håller med er..

Detta var så osammanhängande och präktigt att jag inte vet om man kan svara på det? Kanske lika bra...
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Denke skrev:
Per skrev:
Gör ingen jätteskillnad att skriva ett fylligt svar då folk här inte har någon aning. ;)

Äh, leverera istället för att kokettera. Folk här har nog mer koll än du tycks tro. Eller är du med i ett hemligt druidsällskap där ni sitter och hittar på egna hemlisar och uppfinner egen djup kunskap? :lol:

Kom med det fylliga inlägget nu! Eller du kanske inte har så bra koll som du själv tycker? :mrgreen:
Grinolle. ;)

Jag är ingen expert men ingen har direkt svarat på något jag ställt som tvivel tidigt både i denna och den ursprungliga tråden. Däremot litar jag mycket mer på Davvan och aurum i iaf denna fråga jämfört med resten av svansen.

Klart ingen här kommer lösa frågan. Klart också att omröstningen bara är en kul grej. No need to get defensive. Gäller nog också mig själv.

Trevlig kväll
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Ja fast nu finns det ju uppenbarligen erkända samlare som säger att den finns och tre foliehattar hos oss som vet att den inte finns. Lite ödmjukhet kanske skulle vara passande. Ni kan möjligen tro att den inte finns men knappast veta..
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Ja fast nu finns det ju uppenbarligen erkända samlare som säger att den finns och tre foliehattar hos oss som vet att den inte finns. Lite ödmjukhet kanske skulle vara passande. Ni kan möjligen tro att den inte finns men knappast veta..
Finns lika många samlare som säger emot. Är ena sidans experter bättre? Isåfall, hur har du kommit fram till det? :)

Den vita GMT:n KAN finnas. Så långt är vi överens.

Foliehatt eller ej men överskatta inte diskussionen. Det är kul att diskutera. Mer än så är det inte. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Ja fast nu finns det ju uppenbarligen erkända samlare som säger att den finns och tre foliehattar hos oss som vet att den inte finns. Lite ödmjukhet kanske skulle vara passande. Ni kan möjligen tro att den inte finns men knappast veta..

Jag vet inte om de finns eller ej, och har aldrig påstått mig veta det heller, kan inte bry mig mycket mindre heller. Du tror dig däremot veta?

Jag börjar bli rädd att du menar allvar och inte är ironisk i dina inlägg?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det jag säger är att jag tror den finns, inte att jag vet. Det jag finner löjligt är att man kallar folk dumma för att de tror på något när ingen här på forumet vare sig de tror eller ej kan bevisa sin tes.
 

Dubbes

Cartier
Okaj Boyz!

Nu tar vi och släpper denna tråd. Det kanske finns någon som har bra kontakt
och kan ta och kolla upp vad som gäller innan det spårar ut helt och hållet.

Person angrepp, Pajkastning och meningslösa gissningar kan jag tycka tillhör ett annat forum.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Det jag säger är att jag tror den finns, inte att jag vet. Det jag finner löjligt är att man kallar folk dumma för att de tror på något när ingen här på forumet vare sig de tror eller ej kan bevisa sin tes.

Lugna ner dig Jocke, tror ingen kallat någon dum? Gör nu forumet lite bättre varje dag! :D
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Omröstningen lades upp som en rolig grej då detta är ett ämne som flitigt diskuteras. Min analys av resultatet var också med glimten i ögat. De utfall som följde efter på de som trodde var ju därför lite löjliga. Roligt hade väl snarare varit om ni med drypande ironi hade bett om ursäkt för era felaktiga åsikter. Inlägget var menat att vara underhållande och inte att användes på något annat sätt.

Ni vet att ni har fel ;)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Aurum skrev:
Spencer66 skrev:
Det jag säger är att jag tror den finns, inte att jag vet. Det jag finner löjligt är att man kallar folk dumma för att de tror på något när ingen här på forumet vare sig de tror eller ej kan bevisa sin tes.

Lugna ner dig Jocke, tror ingen kallat någon dum? Gör nu forumet lite bättre varje dag! :D


Det var Porsan och Ricrob som kallades dumma, hade du kallat mig dum hade du blivit bannad ; :D
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Klart det var en "kul" omröstning men samtidigt är det väl roligt att faktiskt diskutera ämnen ibland? ;)

Nu går vi över till om det finns någon röd Daytona eller ej. Röstar vi eller tar vi en annan approach på denna klurighet?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Aurum skrev:
Spencer66 skrev:
Det jag säger är att jag tror den finns, inte att jag vet. Det jag finner löjligt är att man kallar folk dumma för att de tror på något när ingen här på forumet vare sig de tror eller ej kan bevisa sin tes.

Lugna ner dig Jocke, tror ingen kallat någon dum? Gör nu forumet lite bättre varje dag! :D


Det var Porsan och Ricrob som kallades dumma, hade du kallat mig dum hade du blivit bannad ; :D

Nja, snarare trötthattar som brusade upp för inget. Hade man tänkt efter lite så tror jag det är svårt att ta det inlägget seriöst, vilket jag förklarade. Jag avslutade tom meningen med tre punkter. Och okunniga är ju inte heller riktigt samma sak som dumma?

Men helt klart att frågeställningen ledde till en insikt, folk på forumet är optimister och väljer att tro på saker som inte finns... :D <--- tre punkter och smiley!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Per skrev:
Klart det var en "kul" omröstning men samtidigt är det väl roligt att faktiskt diskutera ämnen ibland? ;)

Nu går vi över till om det finns någon röd Daytona eller ej. Röstar vi eller tar vi en annan approach på denna klurighet?

Jag tycker vi röstar om Jobermans gjutjärnsgryta är invändigt emaljerad eller ej, måste få klarhet i detta...
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Aurum skrev:
Per skrev:
Klart det var en "kul" omröstning men samtidigt är det väl roligt att faktiskt diskutera ämnen ibland? ;)

Nu går vi över till om det finns någon röd Daytona eller ej. Röstar vi eller tar vi en annan approach på denna klurighet?

Jag tycker vi röstar om Jobermans gjutjärnsgryta är invändigt emaljerad eller ej, måste få klarhet i detta...
En omröstning skulle säkert reda ut detta. Inte som det går att veta om den är emaljerad eller ej.

God natt
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har nu mailat alla som påstår sig ha en vit GMT och lagt bud på deras ex. Lika bra vi köper upp skiten och reder ut det här ordentligt. :mrgreen:
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Spencer känner nog till den ironiska undertonen......jag tycker det mest är kul att säga emot. klart den kan existera, men jag har inte sett ett vettigt bevis för detta!!

Det roliga är att Spencer inte ägde ett vintage ur för 12 månader sedan.....och nu går han i bräschen...snacka om teleskophatt!!

Joachim...jag älskar dig...men måste för bövelen få hålla i dig lite så du inte seglar iväg!!!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Davvan skrev:
Spencer känner nog till den ironiska undertonen......jag tycker det mest är kul att säga emot. klart den kan existera, men jag har inte sett ett vettigt bevis för detta!!

Det roliga är att Spencer inte ägde ett vintage ur för 12 månader sedan.....och nu går han i bräschen...snacka om teleskophatt!!

Joachim...jag älskar dig...men måste för bövelen få hålla i dig lite så du inte seglar iväg!!!

Den första köptes för två år sedan din förortslallare! :)
 
Topp