Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tror att många har problem med att quickreleasestift ofta är mindre i diameter än vanliga stift för att vara så kompatibla som möjligt vilket i långa loppet leder till slitage. För egen del tycker jag att det är smidigt med quickrelease.Har själv ingen preferens direkt. Jag vet inte hur ofta ni byter länkar/band men jag byter ju inte band på en klocka mer än en gång var tredje månad. Har en Sailstrap från Royalstraps med quickrelease på min Sumo Hulk. Tänker ärligt talat knappt på det. Rent designmässigt så finns det ju ingenting som kan få bandstiftet att lossna mer än ett vanligt speciellt när du har på dig klockan. Eller vissa här är som stålmannen och har hår på armen som kan lyfta en båtSedan är ju känslan nog det viktigaste ändå, att även kunna byta stift är ju trevligt.
Edit: Sedan om klockan har lugholes finns det ju ingen mening med quickrelease...
Ja, märker på sumon att de hoppar runt liteJag tror att många har problem med att quickreleasestift ofta är mindre i diameter än vanliga stift för att vara så kompatibla som möjligt vilket i långa loppet leder till slitage. För egen del tycker jag att det är smidigt med quickrelease.