• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omröstning: Samlingen idag, vilken/vilka ska bort ...

Vilken skall bort?

  • Ecozilla

    Röster: 76 54.3%
  • Pan-Pie

    Röster: 17 12.1%
  • Incursore

    Röster: 52 37.1%
  • Airman

    Röster: 32 22.9%
  • Squale

    Röster: 33 23.6%
  • SubC

    Röster: 14 10.0%
  • ExpII

    Röster: 18 12.9%
  • Speedy Olympic

    Röster: 63 45.0%
  • Svensson "Bond"

    Röster: 31 22.1%

  • Totala väljare
    140
  • Enkät stängd .
Snart halvvägs in i omröstningen. Kul med så många svar. Nu också med förslag på vad som skall in.

Fin samling måste jag ändå börja med att säga. Men iom att det är en omröstning och du ber panelen (KS) om råd så landar min röst på Incursore. Ut med den och in med en Panna. Det saknas i din samling och den ter sig rätt "toolig" så du måste ju in med en Panna. @E.Z. har en fin 312 ut på här på KS. ;)
https://klocksnack.se/threads/panerai-pam-312.51424/

Jag fattar dock inte varför alla är så negativa mot Ecozilla? Jag kan hålla med om att den inte är den snyggaste av Aqualand men ändå.

Panerai kommer aldrig ingå i samlingen. Klämt och känt men ingen kärlek uppstår.
Incursore, kul med PVD, inte lika förutsägbar som Pannan och inte lika ful ;)
Ja, jag skulle beskriva min smak som toolig.

Röstade på Omega Bond då den känns mest 'svensson'
En vintagedykare kanske kunde vara något istället? Sub 5513 eller 1680 :)

En årsklocka med ngn av nämnda ref finns på min lista : )

Kul!
Behåll Squale, Pie Pan och Ecozilla, resten är tråkklockor. ;)

Så skönt att få tokdissa någons låda bara sådär, in ska en 1655. :)
Denna typen av trådar blir ju lite löjliga när man inte har kännedom om dina preferenser, har svårt att se en röd tråd i din låda.

Härligaste omdömet hittills :) Du kommer få fler chanser att hissa och dissa.
Jag tycker nog det finns en tråd, en viss toolig inriktning även om samlingen saknar en Panna.

Sälj av allt utom 116610. Köp in en Globemaster.

Globemaster har jag missat. Den måste jag kolla närmare på. Tack för tipset!

Sjukt att så många röstat på SM300, det är ju en fantastisk klocka.

Det ÄR en fantastisk klocka. Men väntar med hela utlåtandet till omröstningen är klar.

Ut: glycinerna, ecozillan, samt omegachronon
In med en Tudor bigblockchrono med pandadial samt en Panerai. Spara Squalen som beater
Sen singlar du slant om Omega 300 ska vara kvar

Bigblock skall jag definitivt kolla närmare på. Panerai kommer som sagt inte in. Squalen är färgklicken och wunderbaumen i lådan med ett härligt vaniljdoftande gummiband. Beatern i lådan är SubC. Ovansidan ser ny ut trots flera år av hård användning i alla miljöer. Mest skador har den fått på lås från skrivbordsdykande.

Röstade bort hela främre raden och Airman. Någon för att den inte är tillräckligt snygg, de andra för att de är så förutsägbara. De som blir kvar är alla grymma på sitt sätt! In med en day-date/JLC-dressare och en annan Heuer chronograph istället! Blir det pengar över går de till en panna! Kul att få rösta på någon annans samling utan att anses ouppfostrad!

Ja den här omröstningen har snarare stärkt Ecozillans chans att bli kvar i lådan. Kanske ngt att ta med på för min första GTG ;)
 
Än finns chansen att påverkar utfallet av omröstningen!
Det har skett visa justeringar i samlingen senaste veckan men redovisar dem först när omröstningen är över.

Fortsätt gärna komma in med tips på vad som skall in?
 
Ok då var omröstningen avgjord sedan ett tag tillbaka.

Klockorna skiftade plats under veckan men utfallet var kanske inte helt oväntat för den som följt diskussionerna på KS.
Resultatet hade kanske inte varit helt detsamma om man bara fått lägga en röst. Troligen samma "förlorare" men då hade vi inte rangordningen av de andra.


En ganska given tättrio med mina tre keepers sedan tidigare. (Se dock nästa omröstning där Pan-Pien utmanas)
SubC 14 röst(er) 10,0%
Pan-Pie 17 röst(er) 12,1%
ExpII 18 röst(er) 12,9%

Sedan har vi fina klockor med av lite olika typ. Svensson "Bond":en har ju varit till salu ett tag och ligger nu i asken efter att jag burit den en dag. Men börjar nu få kalla fötter, det är ju en fantastisk klocka. Om jag bär den på nato istället så jag slipper de polerade mittlänkarna?!)
Svensson "Bond" 31 röst(er) 22,1%
Airman 32 röst(er) 22,9%

Squale 33 röst(er) 23,6% (SÅLD)

Glycine har ju en skara följare på forumet men Incursoren föll inte i god gjord medan Airmannen ovan klarade sig bättre.
Jag har förstått att dessa udda varianter av Speedys inte faller de renläriga omegafansen på läppen men hade nog trott att den inte skulle få så många röster.
Incursore 52 röst(er) 37,1%
Speedy Olympic 63 röst(er) 45,0% (SÅLD)

Varit lite tveksam till den här klockan men efter den här omröstningen var den en given keeper : )
Men nu har den blivit utmanad av en annan puck i form av en Landsort.
Ecozilla 76 röst(er) 54,3%
 

Bilagor

  • samling.jpg
    samling.jpg
    284.5 KB · Visningar: 11
Topp