• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omröstning: När upptäcker min fru att jag bytt Rolex?

När upptäcker min fru en lånad GMT på armen?

  • Ikväll söndag

    Röster: 9 13.2%
  • Imorgon måndag förmiddag

    Röster: 4 5.9%
  • Imorgon måndag eftermiddag

    Röster: 25 36.8%
  • Tisdag förmiddag

    Röster: 4 5.9%
  • Tisdag eftermiddag

    Röster: 15 22.1%
  • Onsdag förmiddag

    Röster: 11 16.2%

  • Totala väljare
    68
  • Enkät stängd .

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Var på en riktigt trevlig svensexa i helgen där en av deltagarna har en fin 16710. Jag hade min 16613 på mig så vi bestämde oss för att bytlåna några dagar. Har varit hemma ett tag nu och min fru har fortfarande inte märkt något. Iofs byter jag klocka ofta men eventuellt borde hon märka den färgglada bezelen.

Och för er som inte är Rolexreferensninjor kommer här två wristshots:

Denna sitter på nu:
null_zps37896158.jpg


Denna brukar sitta på ofta:
null_zpsa1ec32aa.jpg


Den som kommer närmast får äran av att vinna.

Tror faktiskt hon kommer märka det.

Kommer byta tillbaka i veckan.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Kul fråga! Det beror på omständigheterna, om du ligger introvert, bakfull och gömmer dig under täcket så upptäcker hon det först på Måndag eftermiddag, om inte, så smäller det nog till redan i kväll.
Hur som haver så hoppas jag att tillställningen var lyckad och att du ligger och gömmer dig.
Fina klockor:)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Om hon är som min, så märker hon det ganska snart. Hon har ganska bra koll, faktiskt - och är mer positiv till det hela än vad jag själv är ibland. Särskilt när det handlar om att öppna plånboken. Det uppskattas! :D
 

Mr Chance

Kalmar
Jag tror måndag em. Men att upptäcka är en sak, att påpeka det för dig leben är en annan. Om det var min fru tror jag att hon säkert upptäcker det men skiter så högaktningsfullt i mina klockor så hon orkar liksom inte kommentera det...

:)
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror måndag em. Men att upptäcka är en sak, att påpeka det för dig leben är en annan. Om det var min fru tror jag att hon säkert upptäcker det men skiter så högaktningsfullt i mina klockor så hon orkar liksom inte kommentera det...

:)
Intressant tanke. Kanske borde säga ngt i stil med: -I år har vi nog inte råd med fjällsemester samtidigt som jag frågar om hennes släktingar i London är en timme före eller efter oss. Vill ju gärna att GMTn går rätt. ;)
 

M021

Rolex
2-Faktor
Min teori är att frugan är trött efter måndagen, skärmar av världen, tisdagen börjar veckan på riktigt och lagom efter matkassarna står på matbordet för inlastning i kylen ser hon vad du har på armen;)
 

Emil

Cartier
jag jämför lite med min sambo nu, det tog ca två veckor innan JAG berättade om min 14060 då hon verkade helt ointresserad!
det enda hon såg var att det nya köket blir framskjutet på obestämd tid och att diskmaskinen blir tidigast om två månader.

men hoppet är inte helt ute för dig TS, jag tror på tisdag eftermiddag när ni sitter tillsammans framför tvn under reklampausen...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag skulle säga på lillördag kväll...

min skulle iaf aldrig lägga märke till något sådant. Hon lade inte märke ens när jag köpte mina 4 Rollar i somras tom. Hon är så ointresserad av allt vad klockor och elektronik är. När jag bytte våran 32" TV i sovrummet till en 55" så tog det flera dagar innan hon lade märke att jag köpt oss en ny TV. Och detta trots att vi både kollade på dvd och tv.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag skulle säga på lillördag kväll...

min skulle iaf aldrig lägga märke till något sådant. Hon lade inte märke ens när jag köpte mina 4 Rollar i somras tom. Hon är så ointresserad av allt vad klockor och elektronik är. När jag bytte våran 32" TV i sovrummet till en 55" så tog det flera dagar innan hon lade märke att jag köpt oss en ny TV. Och detta trots att vi både kollade på dvd och tv.
Sjukt roligt :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor



Hahaha...ja det är sjukt kul, jag passade på att byta TV då hon var borta någon dag. Fick hjälp av polaren och sätta upp den på vägen så allt var klart när hon kom hem. Trodde ju att hon skulle säga något men vi såg på film och kollade TV som sagt, tror att det var fjärde dagen hon utbrast Vaaaaa!, har du köpt ny TV :D idag. NÄ! svarade jag det gjorde jag för fyra dagar sedan, men det trodde hon inte på Hahahaha.
 

Rivalen

Rolex
Jag skulle säga på lillördag kväll...

min skulle iaf aldrig lägga märke till något sådant. Hon lade inte märke ens när jag köpte mina 4 Rollar i somras tom. Hon är så ointresserad av allt vad klockor och elektronik är. När jag bytte våran 32" TV i sovrummet till en 55" så tog det flera dagar innan hon lade märke att jag köpt oss en ny TV. Och detta trots att vi både kollade på dvd och tv.

55 tum i sovrummet - hade min fru noterat iaf ...
 
Topp