• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

On the hunt...5513 meters first

Oddset

Cartier
Vad ska man betala för en hygglig 5513 med original meters first tavla/2 million serie nr?

Exemplaret på radarn sitter på en nyare länk och utan b&p.

:watching:
 

Mr Chance

Kalmar
Vad ska man betala för en hygglig 5513 med original meters first tavla/2 million serie nr?

Exemplaret på radarn sitter på en nyare länk och utan b&p.

:watching:

Bild hade underlättat lite. Det beror på hur poleringen ser ut, tavlans skick, hur matchande visarna är etc. Från 35k och uppåt, skulle jag säga.
 

Mr Chance

Kalmar
Aha, en dansk säljare, då är priset minst 15 proc för högt ;)

Svårt att avgöra, jag skulle vilja se bilder från sidan och på den del av bakboetten som inte är kronsidan, så att säga. Luggarna ser ju ganska tjocka och feta ut i alla fall.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Här har du en bra som referens på skicket på den du kollar på.

Caset på den du tittar på känns väl spontant lite tristare. Jag skulle inte betala över 40k SEK för den där på länk. Än mindre 42 DKK. Dock är jag kanske väl snål på klockor i det skicket. :)

mGIN3nI.jpg


 

Oddset

Cartier
Här har du en bra som referens på skicket på den du kollar på.

Caset på den du tittar på känns väl spontant lite tristare. Jag skulle inte betala över 40k SEK för den där på länk. Än mindre 42 DKK. Dock är jag kanske väl snål på klockor i det skicket. :)

mGIN3nI.jpg



Tack, ser superfin ut. Några tips på var man ska leta?

:watching:
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Håller med Per. Boetten är inte jättebra för det priset, men svårt att avgöra då bilderna (medvetet?) är tagna mot vit bakgrund.

Skulle nog lagt max 40-42k SEK för den, inte uppåt 50k.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Här har du en bra som referens på skicket på den du kollar på.

Caset på den du tittar på känns väl spontant lite tristare. Jag skulle inte betala över 40k SEK för den där på länk. Än mindre 42 DKK. Dock är jag kanske väl snål på klockor i det skicket. :)



Ska man bry sig om rosten runtom plexit? (innanför vridningen)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ska man bry sig om rosten runtom plexit? (innanför vridningen)
Bry sig och bry sig. Den går säkert att skrapa bort men samtidigt tar du bort metall när du gör det. Bilderna var mer som jämförelse av främst caset på den trådstartaren kikar på. Att hitta fina 5513 börjar bli svårt. Väldigt många har blivit dåligt polerade över tiden.

Tack, ser superfin ut. Några tips på var man ska leta?

:watching:
Denna finns hos Watchesinrome.com. Tveksamt om den är billig. :)
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Min sämsta vintage-gren är boettbedömning.
Och en fundering av ren okunskap: På referensbilderna ovan är crownguardsen väldigt ojämnt tjocka. Ska så vara?
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Min sämsta vintage-gren är boettbedömning.
Och en fundering av ren okunskap: På referensbilderna ovan är crownguardsen väldigt ojämnt tjocka. Ska så vara?


På första bilden tror jag det är vinkeln som spökar. På de andra syns fasningen tydligare. De är säkert inte helt jämntjocka, men man luras nog lite av övre bilden.
 

Oddset

Cartier
Bry sig och bry sig. Den går säkert att skrapa bort men samtidigt tar du bort metall när du gör det. Bilderna var mer som jämförelse av främst caset på den trådstartaren kikar på. Att hitta fina 5513 börjar bli svårt. Väldigt många har blivit dåligt polerade över tiden.


Denna finns hos Watchesinrome.com. Tveksamt om den är billig. :)

Upon request skrämmer iaf iväg mig :)

Några andra förslag på jaktmarker?
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Tack. Jag tycker det ofta är väldigt olika på samma ref men då är handarbete svaret på frågan. Liten pet peeve för mig det där. Har nobbat ur med för asymmetriska crownguards... :)
Kanske ska sluta med det....
 

Oddset

Cartier
Några förslag på var man ska leta? Alla förslag mottages tacksamt!

När man väl har bestämt sig vill man slå till helst igår och framförallt innan man hinner ändra sig ;)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Några förslag på var man ska leta?

När man väl har bestämt sig vill man slå till helst igår och framförallt innan man hinner ångra sig ;)


Hqmilton är väl standardtipset. Kolla lite på TRF och VRF. Dyker upp en del ex med jämna mellanrum. Som Per sa tidigare så är de riktigt fina svåra att hitta och betingar oftast priser upp och över 50k.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
shear time brukar också få in fina exemplar, däremot säljs hans klockor på löpande band så det gäller att man fattar snabba beslut!
 

paradis

Audemars
Bry sig och bry sig. Den går säkert att skrapa bort men samtidigt tar du bort metall när du gör det. Bilderna var mer som jämförelse av främst caset på den trådstartaren kikar på. Att hitta fina 5513 börjar bli svårt. Väldigt många har blivit dåligt polerade över tiden.


Denna finns hos Watchesinrome.com. Tveksamt om den är billig. :)

Priset är . 7.000 Euro
 
Topp