• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Only Watch 2015 - Klocktillverkarna bjuder till

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Den 7:e november hålls den 6:e upplagan av välgörenhetsgalan Only Watch i Genéve.
Galan som tidigare alltid hållits i Monaco, är till förmån för forskning om Duchennes muskeldystrofi, även kallad DMD, en ärftlig dödlig muskelsjukdom som oftast drabbar män. Drygt tio personer insjuknar varje år i Sverige tex.
Den horologiska industrin skänker varje år var sin unik "one-of-a-kind" klocka som endast finns i ett exemplar som auktioneras ut, i år är det 44 st klockor. Prins Albert II av Monaco är någon galliärsfigur och beskyddare av galan och 2014 resulterade Only Watch i fem miljoner euro från klockauktionerna som oavkortat går till DMD forskningen.

Klockorna är väl ofta till stor del prototyper som stylats och polerats upp eller att man tagit en befintlig klocka ur ens kolektion och moddat den. Mer info och läs om och se alla klockorna här: http://www.onlywatch.com

Här några jag tycker sticker ut eller är läckra :)

Christophe Claret med tema Nobels fredspris (alla pristagare i kronologisk ordning)
image.jpg
image.jpg


Berguet i platina

image.jpg


Bell & Ross
image.jpg


Harry Winston
image.jpg


Ulysse Nardin (som spelar Strangers in the night !)
image.jpg


Tudor
image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


Magiska ur! Kolla in resten med; http://www.onlywatch.com. De siktar på att bräcka fjolårets resultat, hoppas att de lyckas!

//Rozzy :)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
En klocka som spelar Strangers in the Night på tavlan... Hur koolt är inte det?

Tack för sammanställningen. Jag brukar få klock-porr-information-overload i skallen när jag läser om Only Watch på bloggar, så en enkelt summering uppskattas. :)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Tudorn funkar, de andra är inget jag skulle fundera på oavsett pris.
Undrar om det ingår kurs i kinesiska när man köper Blancpain :D
 
Topp