• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Opålitliga italienare

plexan

Cartier
Nu har jag gjort det :)

Har beställt en black bay och pröjsat 500 eur i bokningsavgift. Om ca 30 dagar får dom klockan, jag betalar resten och får förhoppningsvis drömklockan.
Frakten blev dyr, 110 Eur men totalpriset landar på 19 000 med stålarmbandet.
Mycket bra pris måste jag säga!
Grattis! Längtar till jag får beställa mitt ex, när nu den dagen kommer...? :( Hoppas allt gick bra, släng isåfall upp lite bilder. Jag vill se!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
På länk med frakt blev det 19k.
Hos Nymans ur är listpriset 27840 kr.
Alltså nästan 9000 kr prisskillnad. Då jag bedömer risken som väldigt låg är det för mig ett självklart val. Om min inkomst var dubbelt så hög kanske jag resonerat annorlunda.

Jo men det finns ganska många AD:s man kan pruta hos. I ditt fall tjänade du max två- tretusen..
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Känns som att 10-15% hade varit en rimlig prutning? Med andra ord rabatt på 3-4000:- tror nog TS sparade runt 5000:-
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Problemet med Bodoni är dock att man ibland får vänta ett bra tag innan klockan dyker upp. Han säger ett datum som hela tiden förlängs men levererat blir det till slut.
 
Problemet med Bodoni är dock att man ibland får vänta ett bra tag innan klockan dyker upp. Han säger ett datum som hela tiden förlängs men levererat blir det till slut.

Exakt vad mina efterforskningar visade, det kan ta tid med både leverans och svar på mail men man kan räkna med att klockan kommer. Hitills har det stämt för mig och nu är det bara att hoppas att även biten om leveransen stämmer :)
 

TKVF

Panerai
Samma med min Iwc från fabrik. Vet inte när den kommer.

Lite mer on topic. Du kommer bli nöjd när klockan kommer. Jag har ett full set hemma. Klockan på länk, original läder och spänne. Inkl box och allt annat.
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Men borde man inte som AD tänka till lite då, känns nästan oseriöst när man prissätter med "luft"? Eller så är man nöjd med ett fåtal köpstarka kunder och kan leva gott på dom.
 
Jag har nu väntat 3 mån och fortfarande inte fått min Black Bay. Varje gång jag ringer säger dom att den kommer inom en vecka.
Nu har jag begärt tillbaka mina 500 Eur och har istället gjort en beställning från en tysk handlare för 21k.
Jag kanske har haft otur eftersom många verkar vara nöjda med Oroligeria Bodoni. Med min erfarenhet kan jag iaf inte rekommendera dom.
 

Jonte73

Audemars
Jag har nu väntat 3 mån och fortfarande inte fått min Black Bay. Varje gång jag ringer säger dom att den kommer inom en vecka.
Nu har jag begärt tillbaka mina 500 Eur och har istället gjort en beställning från en tysk handlare för 21k.
Jag kanske har haft otur eftersom många verkar vara nöjda med Oroligeria Bodoni. Med min erfarenhet kan jag iaf inte rekommendera dom.
Trist, hoppas det löser sig.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Jag har nu väntat 3 mån och fortfarande inte fått min Black Bay. Varje gång jag ringer säger dom att den kommer inom en vecka.
Nu har jag begärt tillbaka mina 500 Eur och har istället gjort en beställning från en tysk handlare för 21k.
Jag kanske har haft otur eftersom många verkar vara nöjda med Oroligeria Bodoni. Med min erfarenhet kan jag iaf inte rekommendera dom.

Det är verkligen trist.
Det hade inte kostat många kronor mer att köpa den med lite munläder hos AD i Sverige och då får man den direkt.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag har nu väntat 3 mån och fortfarande inte fått min Black Bay. Varje gång jag ringer säger dom att den kommer inom en vecka.
Nu har jag begärt tillbaka mina 500 Eur och har istället gjort en beställning från en tysk handlare för 21k.
Jag kanske har haft otur eftersom många verkar vara nöjda med Oroligeria Bodoni. Med min erfarenhet kan jag iaf inte rekommendera dom.
Tråkig historia, hoppas det löser sig för dig på bästa sätt.
Detta hade sluppits om man gör som Spencer66 rekommenderar, dvs köp via sv ad. Vilket stämmer till fullo.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tre månader... Vilket tålamod du har! Jag jade flippat efter en vecka över utsatt tid.
 
Annars har du ju uret.se
http://www.uret.se/tudor-heritage-black-bay-svart-stal-o4100-mm-p-31709.html
21.795:- kränger de den för och det lär inte dröja länge innan du har den i handen då det inte är en sällsynt klocka direkt.
Annars har du ju uret.se
http://www.uret.se/tudor-heritage-black-bay-svart-stal-o4100-mm-p-31709.html
21.795:- kränger de den för och det lär inte dröja länge innan du har den i handen då det inte är en sällsynt klocka direkt.

Nu orkade jag inte leta men tidigare i denna tråd var det någon som skulle beställa bb från Uret men där var det också långa väntetider...
 
Topp