• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Opusprojektet [Dubbe.nu]

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Efter Eleven kommer 12, och det med besked. Ännu en gång visar man varför man kallas Dynamit Harry och Opus-projektet är kanske det viktigast projektet i hela klockbranschen. Med några få undantag har man visat att man är bäst på det man gör. Många kritiserar Opus-klockorna för att de är så extrema och inte är användbara klockor. Som jag ser det är det som i bilvärlden. Det finns vanliga bilar, sen finns det tävlingsbilar och därefter kommer Formel 1.

http://www.dubbe.nu/2012/11/14/opus-projektet/
Harry-Opus-12-a.jpg


Dubbe och jag snackade igår om att det vore trevligt om vi kunde öka mångfalden på Klocksnack. Inte enbart tjata om Rolex- och Omegareferensnummer, utan få in lite mer unika klockor. Även om vissa är ouppnåeliga för många av oss är det fascinerande att ta del av.

Dubbe kommer själv korsposta sina blogginlägg i fortsättningen.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Va bra! Jag läste ofta Dubbes Värld innen men nu får jag allt börja läsa den igen!!! Tack Daviden :p och Dubbe såklart !!
 

Optimisten

Cartier
daviden skrev:
...

Dubbe och jag snackade igår om att det vore trevligt om vi kunde öka mångfalden på Klocksnack. Inte enbart tjata om Rolex- och Omegareferensnummer, utan få in lite mer unika klockor. Även om vissa är ouppnåeliga för många av oss är det fascinerande att ta del av.

Dubbe kommer själv korsposta sina blogginlägg i fortsättningen.

Japp, det blir lätt så att sportklockor från de två märkena dominerar. Personligen gillar jag mer blandning, och även ett visst inslag av haute horlogerie (även om allt för mycket "ouppnåliga" klockor lätt blir tröttsamt), så jag önskar er lycka till i detta initiativ!
 
Topp