• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OQ på strap...?

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Fick en idé igår om att testa att göra ett band till min OQ - någon som sett eller provat det?

Tänkte först att ta ett gammalt "kevlarband" jag har hemma i lådan, och försöka fixa till ändarna
1228759d1379800618-fs-maratac-kevlar-strap-20mm-like-new-maratac.jpg


Tanken var inspirerad av den rätt coola looken en IWC Ingy på sån strap ger
IWC327701-nylon1.jpg


Frågan är dock om de funkar, misstänker att min strap är för smal för att fylla ut den breda boetten på OQ'n... kanske dags att lägga en beställning på läder-strap till cheepo63?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Kul!

Jag gillar OQ skarpt men en av det som verkligen ligger den i fatet enligt mig är just att man är låst till enbart länk (även om den, Oysterliknande, är fantastisk i sig). Hade man kunnat köra andra band tror jag att jag hade haft en OQ i lådan nu.

Ser fram emot att se resultatet av detta!
 

Fabian

Patek
2-Faktor
tror också på ljusare läder + ändsömmar istället för de stygn som du gjort tvärs över, annars kul idé!!
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Ska återuppta försöken någon dag, fast med annat läder. Det måste vara styvare för att passningen mot boetten ska bli bättre.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jag stämmer också in i kören för länk och eventuellt ljusare läder.
Ett svart tunnare kostymband kan också var lösningen även om det kan
vara trickigt att fixa en enluggs OQ.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
tänker inte på någon speciell men har till exempel sett flera DJ med silvrig tavla som varit fina med ljus läderarmband.
 
Topp