• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Orange, gult eller blått?

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Ja, eftersom ingen verkar ha något isofrane att sälja så tänkte jag beställa en från deras hemsida.
Vilken passar bäst på en plopp? Själv tycker jag gult eller orange men ogillar att isofrane inte smalnar av till skillnad från Omegas isofrane som smalnar av från 24-20mm. Dock finns den endast i blått..och kostar mer..

isofrane.jpg
 

JCE

Cartier
Jag har själv en PP 600SM och lånat ett blått som jag tycker funkar bäst. Jag har aldrig änns tänkt mig gult, men den ser ju jävligt cool ut med den gula på bilden. Mitt råd är att köpa ett blått och ett gult ;-) Visst kostar de en hel del men å andra sidan är de rätt lätta att flippa......
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Jag har själv en PP 600SM och lånat ett blått som jag tycker funkar bäst. Jag har aldrig änns tänkt mig gult, men den ser ju jävligt cool ut med den gula på bilden. Mitt råd är att köpa ett blått och ett gult ;-) Visst kostar de en hel del men å andra sidan är de rätt lätta att flippa......

Du har rätt, tror det ska bli ett blått och ett gult/orange:D Du får ladda upp lite bilder i den här tråden tycker jag;)
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
BTW på tal om annat .Ursäkta att jag bryter tråden men snubben på din avatar Karatekid .Har han en Omega eller en Helson ? Har nämligen sett bilden tidigare och då pratades det om Helson .

Jag har inte läst det någonstans. Har endast hört att han bar en plopp. Länka gärna artikel/inlägg:)
Själv prövat orange men gillade det inte. För skrikigt. Jag älskar det blåa. Har även det svarta original-iso men använder sällan (läs aldrig).

image.jpg

Looking good;) Förstår vad du menar med skrikigt, funkar väl bara på sommaren dessutom..samtidigt känns den gula så jävla cool:D

PM dropped!
 

Hugii

Audemars
Jag hade kört på Orange, den matchar så bra med visare och den är mindre skrikig än gult.

Är du osäker kan du alltid beställa gult och orange nato-band och testa :) Går på en hundring max :)
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Är det bara jag som har problem med att Isofranet är så "kletigt" är det är ett jäkla meck att få in flärpen genom keepers:na? Eller ska det vara så? (Jag har ett original isofrane)
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Och för att inte vara helt tondöv så svarar jag på frågan också: gult var asball och oväntat, orange känns extremt förutsägbart och "skrikigt", blått känns klassiskt och lite fegt. Jag skulle säga gult!
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Och för att inte vara helt tondöv så svarar jag på frågan också: gult var asball och oväntat, orange känns extremt förutsägbart och "skrikigt", blått känns klassiskt och lite fegt. Jag skulle säga gult!

Tycker också orange är för förutsägbart. Gult kan nog vara kul. Men blått vinner i längden.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Och för att inte vara helt tondöv så svarar jag på frågan också: gult var asball och oväntat, orange känns extremt förutsägbart och "skrikigt", blått känns klassiskt och lite fegt. Jag skulle säga gult!
+1

Jag är hyfsat konservativ när det kommer till klockor, men gult såg jävligt skönt ut! Otippat, som sagt, och tidsenligt. Kör blått till kostymen och det gula till allt annat! :)
Grym klocka, btw
 

jabla

Sarlacc
Både gult och orange känns som sommarband, kör på blått och köp ett gult till nästa sommar om du inte flippat den innan dess.
 
Topp