• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Orchi Palar

Karatekid

Diamant
2-Faktor
Vem är han? Vad har han gjort och varför pratar han om sig själv i tredje person? Mest intressant är kanske varför han är på korståg mot etablissemanget inom världen för vintage rolex? Hans instagramkonto orchipalar1 kan nog vara det mest underhållande (och lärorika) jag sett på instagram!

Gammal räv som leker rövare. Lite kul ibland men lite enkelspårigt och omoget. Har en del bra poänger dock som man bör lyssna på. Skönt med någon som ifrågasätter etablisemanget. Dock oklart hur ofta han har rätt.

Som @Aurum säger, alltid intressant med någon som ifrågasätter, men hans jargong och stil blir lätt tröttsam.
Han skriver ytterst sällan något positivt och klagar/upplevs otrevlig i nästan allt han skriver vilket får mig att tröttna lite helt ärligt.
Men intressant i varje fall.

Gammal räv som leker rövare. Lite kul ibland men lite enkelspårigt och omoget. Har en del bra poänger dock som man bör lyssna på. Skönt med någon som ifrågasätter etablisemanget. Dock oklart hur ofta han har rätt.

Han är lite av klockornas Donald Trump:D. Det tråkiga är väl kanske att han kör lite väl mycket personliga påhopp men helt galet hur dedikerad han är på varje instagram post!!! Det går väl inte att veta hur ofta han har rätt men det är ju en sanning som gäller åt båda hållen. Finns antagligen ingen evidens för att motbevisa honom annars hade han väl tystats för länge sen? Något som jag funderat mycket på och som han tar upp är exempelvis gilt klockor som kostar multum och där i stort sett hela värdet sitter i tavlan. I min värld är det lite av en tickande bomb, omöjligt att finishen på tavlan kommer hålla för evigt, lumen kommer spricka etc. När kommer samlarna tröttna? Blir det ett race till last gilt standing?

Som @Aurum säger, alltid intressant med någon som ifrågasätter, men hans jargong och stil blir lätt tröttsam.
Han skriver ytterst sällan något positivt och klagar/upplevs otrevlig i nästan allt han skriver vilket får mig att tröttna lite helt ärligt.
Men intressant i varje fall.

Absolut intressant och jag kan hålla med om jargongen. Sen att han inte skriver något positivt ser jag som något positivt:D Är rätt trött på alla klockbloggar som bara skriver positivt om allt och alla.

Kollade in honom nu. Senaste inlägget om nos/al original är lite kul. Han diskuterar Breitling med watchfred.

Han har funnits med länge på bla vrf och är grymt kunnig på alla olika gmt-master varianter

Han har alltid pratat om sig själv i tredje person så man har vant sig vid det klassiska "ehhh buddy orchi"

Tillbaka
Topp