• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ord mot ord, vad gör man? (Hedens Guld vs. Bergströms)

chff

Cartier
Mindre update,
Nu har vi kollat hur den passar tiden över ett par dagar, och den fortat sig 20sek ena dagen och 24 sek andra dagen.
Kan inte var direkt bra för en "nyservad" Rolex.
Ska prata med Gabriel under dagen och se vad han säger om det.
 

Frosse

Cartier
Svårt att se att Bergströms skulle ljuga för att få in en service för 6K, som någon påstod här i tråden. Å andra sidan har jag bara hört bra saker från Hedens Guld. Nej alla AD är inte heliga, det vet vi med kommentarer som "Tyvärr täcks inte en gråimporterad klocka av garantin" som man hör här och där på diverse forum runt om i världen, men om det är något vi borde lita på är det väl ändå en Auktoriserad återförsäljare av märket i fråga.
 

corbendallasx

Friends of KS
Klockan är skickad åter till Gabriel som har lovat att skicka tillbaka en nyservad klocka med allt vad det innebär, som håller tiden.
Han har även lovat kompensation för problemen.
Härligt.
Då kan ni snart njuta av en nyservad klocka :)
Kul att höra om butiker som sköter sina åttaganden, även om det var lite knöligt och bra lärdom att ifrågasätta servicen från början.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Ok. Men vem kommer serva den? Kalle på hörnet?


Kommanditbolag Glenn Hysén Urmakeriverkstad bistår med sådana här tjänster på ett alldeles ypperligt sätt.

Skämt å sido, finns det några fristående urmakare i Göteborg som är certifierade för Rolex?
 

chff

Cartier
Fick du någon förklaring på mysteriet?
Ingen förklaringen mer än att "det är något som inte stämmer/har blivit fel".


Ok. Men vem kommer serva den? Kalle på hörnet?
Det berättade han aldrig men jag antar att det blir samma person som inte servade den/servade den dåligt, dvs Dr Watch.
Inbillar mig att Gabriel har någon garanti på servicen och vill skicka den dit igen. Jag kommer ta den till Bergströms i Malmö när jag har den igen. Vi kommer inte ge oss förrän den är som en nyservad klocka ska vara.


Kommanditbolag Glenn Hysén Urmakeriverkstad bistår med sådana här tjänster på ett alldeles ypperligt sätt.

Skämt å sido, finns det några fristående urmakare i Göteborg som är certifierade för Rolex?

Inte som jag känner till.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tror dessvärre den kommer ruckas och skickas tillbaka oservad. Tidhållningen säger knappast allt om ifall en klocka är i behov av service eller inte.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Desto bättre. Då tar man in en kompis som är jurist som bombar motparten med inlagor etc. Driver upp motpartens juridiska kostnader om de har en riktig advokat. Kan ej småmål. Min sista advokatnota var på 700 000 kr. Den fick motparten betala :cigar:

Vad är det för målnummer och vilken domstol? Låter som att någon tittat för mycket på amerikansk film :)

I verkligheten skulle det vara tämligen enkelt att åberopa att motparten har haft en försumlig processföring och då får den kloke juristen som tyckt att det var en god idé att "bomba" domstolen med inlagor bekosta sitt bombande själv (hos sin klient). Rättegångskostnader ersätts nämligen bara om de varit skäligen påkallade. Utöver det mindre kloka i att driva upp kostnader i ett mål man eventuellt kan förlora då :)
 

chff

Cartier
Tror dessvärre den kommer ruckas och skickas tillbaka oservad. Tidhållningen säger knappast allt om ifall en klocka är i behov av service eller inte.

Men då kommer Bergströms att se det. Och både Gabriel och servicesnubben vet om att vi kommer lämna dit den igen för en koll, konstigt av dom att tro något annat.
 
  • Like
Reactions: jhm

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
opovocontralarryflynt_05.jpg
Det är det som skiljer dig från mig, vinnare från förlorare, starka från svaga. Energin.
 
Topp