• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ordningen återställd

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kanske ska tillägga att 116600 är en grym klocka. Hade den kostat hälften så hade jag aldrig sålt den. Allt handlar tyvärr om prioriteringar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Upplevde du känslan i verket bättre på Rollen än på GS:en?
Nej, GS gör ju grymma urverk med kanonkänsla, men inskruvningen på 116600 är magisk. Det känns totalt omöjligt att skruva in den fel. Det är inte så att inskruvningen på GS är dåliga, har ju haft en hel del olika och aldrig upplevt något problem, men inskruvningen på 116600 är fantastisk. Kronan och kronhalsen känns ruggigt bra. Har svårt att se att den ens går att förbättra. Antar att det är samma konstruktion på alla keramiska Rollar med triplock.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Många säger att de inte skulle gjort det bytet.

Vad fick då Yonsson kan man fråga sig?!
Han fick en GS GMT som i utseende och bärbarhet (på land) slår SD'n med hästlängder. Plus han fick cash att köpa sig 1-2 riktigt potenta dykare.

Jag gjorde ju bytet fast tvärtom och undrar för mig själv om jag är knäpp. Hade dock aldrig gjort bytet om jag inte hade en lite mer långsiktliga plan med det.

GS'n kan va bland de vackraste klockor jag burit, SD'n är en ok och robust klocka, men inte mkt mer.

Så jag säger det var ett superbyte för Y
 

Sond

Patek
Här på Rolexsnack.se hyllas ju Rolex över allt annat. De är helt enkelt bäst utan protest. Det har väl inte varit någon hemlighet att jag tyckt att andra billigare klockor och då framförallt GS erbjudit mer för en mindre peng.

De 5-siffriga referenserna har kännts för rassliga och de 6-siffriga lockade inte. När jag inventerade min klocksamling stod det klart att jag kunde lösa en 116600 om jag sålde några klockor. En klocka som borde upplevas som en riktigt grym klocka. Sagt och gjort, jag sålde snabbt och köpte snabbt.

Klockan var underbar första tiden, men erbjöd inte den detaljrikedom eller lume jag var van vid. Mycket är ju såklart vad man föredrar designmässigt i förhållande till priset. Hur som helst så fattade jag efter ungefär en vecka beslutet att det var flr mycket pengar att låsa på en klocka som inte kändes helt 100.

Så, vad gör man då? Jo, man pratar med närmaste kretsen och helt plötsligt togs ett för mig nu logiskt steg, nämligen tillbaka till en GS som för mindre än halva priset har samma kvalle men mer detaljer som lockar mig. Det har minst sagt varit en lärorik period och jag känner nu stt jag hittat hem igen.

Ut:
image.jpg


In:
image.jpg


Så, kommer jag köpa en till Rolex? Kanske, vem vet, men i så fall kommer det troligtvis inte vara en 6-siffrig referens. Kommer jag behålla denna GS? Ja, det är absolut planen. Den förra ägde jag i nästan 2 år och när den var såld så ångrade jag mig ganska omgående.

Tjena...
 

Sond

Patek
Jag blir alldeles kallsvettig av dessa flippare. Nu slutade ju detta lyckligt och jag har inga problem att förstå attraktionen i GS. Men ändå, en vecka..? Det man hinner inse på en vecka borde man väl kunna lista ut innan köpet? Och finns det inte en risk att de riktiga intrycken inte hinner infinna sig på första veckan? Detta nu inte enbart riktiat till yonsson utan till samtliga flippare som inte har det som halvt levebröd.
 

Bosse

Friends of KS
Jag blir alldeles kallsvettig av dessa flippare. Nu slutade ju detta lyckligt och jag har inga problem att förstå attraktionen i GS. Men ändå, en vecka..? Det man hinner inse på en vecka borde man väl kunna lista ut innan köpet? Och finns det inte en risk att de riktiga intrycken inte hinner infinna sig på första veckan? Detta nu inte enbart riktiat till yonsson utan till samtliga flippare som inte har det som halvt levebröd.

Då och då så måste man göra om och rätt.

För många år sedan byttede jag bil. Efter provkörning, hemlån över en helg med långtur med familjen genomfördes affären, men nu uppkom det som inte skall ske, en obehaglig känsla av att detta var fel, efter en vecka åkte jag till handlaren, åt reellt med "humblepie" och åkte därifrån i min "gamla" bil nöjd och glad (och något fattigare)
Till detta hör att jag under den period i mitt liv körde runt 6000 mil pr år, så jag flippade bil ca. en gång pr år.

//Bosse
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag blir alldeles kallsvettig av dessa flippare. Nu slutade ju detta lyckligt och jag har inga problem att förstå attraktionen i GS. Men ändå, en vecka..? Det man hinner inse på en vecka borde man väl kunna lista ut innan köpet? Och finns det inte en risk att de riktiga intrycken inte hinner infinna sig på första veckan? Detta nu inte enbart riktiat till yonsson utan till samtliga flippare som inte har det som halvt levebröd.
Håller inte riktigt med dig faktiskt. Klockan köptes ju för att behållas och innan man äger en klocka och brukat den dagligen är det svårt att veta hur man kommer tycka om den på lång sikt. Jag tror jag hade den i 10 dagar vilket var mer än nog för att jag skulle inse att den inte var för mig. Det finns dock klockor som växer efter en stunds ägande, det håller jag med om.
 
Topp