• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ordningsfråga hr. ordförande och mötesdeltagare; OT

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Jag vill först och främst framhålla att jag inte är emot OT-trådar. Jag är dock av uppfattningen att forumdeltagarna gemensamt bör söka begränsa förekomsten av desamma.

OT-trådar kan ha ett berättigande. Ibland är det ju riktigt kul och fyndigt men ser man tre - fyra OT-trådar på första sidan så faller entusiasmen några snäpp. Nu kan säkert någon ha åsikten att; ja, ja men det är ju bara att inte öppna OT-trådarna. Så är det kanske men jag anser nog att det också är ett slags hygienfråga. Vi deltar i ett klockforum och ska i huvudsak avhandla klockämnen i trådarna.

Mitt förslag är att vi enas om att inte posta OT om det redan finns en OT-tråd på de första två sidorna.

Någon däremot?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Pappikjolo skrev:
Jag vill först och främst framhålla att jag inte är emot OT-trådar. Jag är dock av uppfattningen att forumdeltagarna gemensamt bör söka begränsa förekomsten av desamma.

OT-trådar kan ha ett berättigande. Ibland är det ju riktigt kul och fyndigt men ser man tre - fyra OT-trådar på första sidan så faller entusiasmen några snäpp. Nu kan säkert någon ha åsikten att; ja, ja men det är ju bara att inte öppna OT-trådarna. Så är det kanske men jag anser nog att det också är ett slags hygienfråga. Vi deltar i ett klockforum och ska i huvudsak avhandla klockämnen i trådarna.

Mitt förslag är att vi enas om att inte posta OT om det redan finns en OT-tråd på de första två sidorna.

Någon däremot?

Tycker det är ett sunt förslag, OT-trådar har en tendens att ta över i vissa perioder..
 

Josef B

Bestraffaren
Låter bra. För min del så spelar inte OT-trådar någon roll, det livar upp tycker jag. Men jag säger inte nej till en två OTs begränsning på första sidan :)
 

joh.jonsson

Panerai
Hej.

Håller med dig att det blir rörigt med klock och OT trådar blandat.
Då det här fortfarande är ett relativt litet forum så kan det kanske fungera med en OT del? Men säg att man har max 2 topics per användare och dygn? Så det inte spårar ur?

Eller så på med hårdhandskarna och ta bort allt OT.

På tal om OT ;)

En ordlista skulle vara fint här på sidan, för OT, FT/FS osv osv. Säkert fler än jag som får googla runt efter avkodning ;)

Hejs.
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
joh.jonsson skrev:
Hej.

Håller med dig att det blir rörigt med klock och OT trådar blandat.
Då det här fortfarande är ett relativt litet forum så kan det kanske fungera med en OT del? Men säg att man har max 2 topics per användare och dygn? Så det inte spårar ur?

Eller så på med hårdhandskarna och ta bort allt OT.

På tal om OT ;)

En ordlista skulle vara fint här på sidan, för OT, FT/FS osv osv. Säkert fler än jag som får googla runt efter avkodning ;)

Hejs.
Jag tror precis du anmälde dig till att göra en sån lista!
 

Josef B

Bestraffaren
Ja faktiskt, en OT del vore ju nåt!? Men hur pass stort är OT? Tar det verkligen så mycket plats? OT-del kan ses både positivt och negativt. Det positiva är ju att KS kan bli mer "forumsnack-vänlig", det negativa kan bli att huvudspåret som är klockor kan komma i skymundan. Troligtvis inte, men kan.
 

Isodor

Audemars
LongCon skrev:
För krångligt att hålla reda på en sådan regel. Skapa en egen forumdel för OT istället. Vi börjar bli tillräckligt många för det. Det går ganska snabbt för en tråd att hamna på andrasidan som det är nu.

Bara gört!

+1 på den.

Skapa en den för det och sen kanske en till köp och sälj för OT-prylar :D
 

joh.jonsson

Panerai
Zenith skrev:
LongCon skrev:
För krångligt att hålla reda på en sådan regel. Skapa en egen forumdel för OT istället. Vi börjar bli tillräckligt många för det. Det går ganska snabbt för en tråd att hamna på andrasidan som det är nu.

Bara gört!

+1 på den.

Skapa en den för det och sen kanske en till köp och sälj för OT-prylar :D


Bra ide´!!

Angående ordlistan så blir det svårt då jag själv inte vet vad alla förskortningar betyder haha!
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Eller så låter vi det bara vara? Startade nyss en tråd om vilken surfplatta jag bör köpa. Jag har ingen aning om vilka forum det finns för surfplattemuppar och att leta reda på ett är säkert lika jobbigt som att själv göra researchen kring vad jag ska satsa på.

Jag kan inte heller tycka att min tråd bör reta upp någon, och den kommer snabbt att försvinna ner i trådarnas Nangiala.

Att hitta på en massa regler syftar bara till att definiera något som ett problem.

Btw, en tråd om att begränsa OT, är den OT? ;-)

Trevlig onsdag
JoberMan
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Håller med, avgränsa OT till separat avdelning eller minska. Känns som vissa OT är ok, eller enligt mig (subjektivt dock) är skor/mat/indirekt klock OT.
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
JoberMan skrev:
Btw, en tråd om att begränsa OT, är den OT? ;-)

Trevlig onsdag
JoberMan


Japp, den är OT, och ska behandlas som sådan *slap in face twice* :lol:

Som jag nämnde är jag inte emot OT-trådar. Jag har inte heller något emot en OT-kategori men jag anser att deltagarna nog självmant borde kunna begränsa sig något. Det kanske räcker med en upptatering av forumreglerna - i linje med mitt förslag förstås :D
 

joh.jonsson

Panerai
Sen en tråd dom heter "OT" känns ganska...OT speciellt när den handlar om något javaproblem. tänk även på titlarna Mao.!


:geek: :lol:
 
Eftersom trådar bumpas modereras det ju automatiskt; vill folk ha OT blir det OT, är det tråkigt försvinner de neråt.
Att kunna prata annat här istället för att söka sig till andra forum gör bara forumet bättre och ökar gemenskapen.
Tycker bara det är kul att se spridningen av folk och andra intressen som alla enas som klockmongon.
 
Det är väl dessutom ingen som väljer att inte skapa/skriva i klocktrådar för att istället prata OT?
Effekten av att döda OT blir bara mindre aktivitet, men inget mer klocksnack. BUUUU!
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Tar man bort OT kommer nog det bli lite tristare, så har det varit på alla forum jag hängt genom åren iaf.
OT hör till och förresten har det vart riktigt segt med nya trådar senaste veckan tycker jag, låt det bara va och begränsa inte så mycket kommer bara bli trist o längden.
 

Itson

Omega
Re: Sv: Ordningsfråga hr. ordförande och mötesdeltagare; OT

Som några tidigare talare har varit inne på.. Öppna en OT sektion så slipper ni ha OT trådar under diskussion. Vad har ni att förlora på det?
 

oscaroscar

Panerai
CharlieSocks skrev:
Det är väl dessutom ingen som väljer att inte skapa/skriva i klocktrådar för att istället prata OT?
Effekten av att döda OT blir bara mindre aktivitet, men inget mer klocksnack. BUUUU!
Håller nog med.
Bara för att det blir OT så ska man starta en tråd på nåt helt annat forum med helt annat folk?
Talar för andra nu, men de som kanske känner varandra lite bättre här på KS kanske vill ha synpunkter av dem och inte av random flashbackare. Sedan så finns de väl dom som bara skriver här på KS.
Därför borde man istället ha en OT-hörna, så man kan hålla sig borta från det om man bara vill läsa klocksnack.
Även dagens dryck, dagens skor etc borde vara i OT-hörnan IMO.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
CharlieSocks skrev:
Eftersom trådar bumpas modereras det ju automatiskt; vill folk ha OT blir det OT, är det tråkigt försvinner de neråt.
Att kunna prata annat här istället för att söka sig till andra forum gör bara forumet bättre och ökar gemenskapen.
Tycker bara det är kul att se spridningen av folk och andra intressen som alla enas som klockmongon.
+1
 

Asplund

Patek
2-Faktor
CaptainOats skrev:
Asplund skrev:
+1 OT avdelning

Massor med klockforum har detta..

Jag tror det är farligt att dela in forumet i för många avdelningar.
Jag har tex aldrig varit inne i någon annan del än diskusson än köp&sälj.

Men det är ju precis det som är tanken? Är jag inte intresserad av Vintage så slipper jag det, är jag inte intresserad av OT dravvel så slipper jag det också.

Kanon.
 

Knät

Cartier
CaptainOats skrev:
Asplund skrev:
+1 OT avdelning

Massor med klockforum har detta..

Jag tror det är farligt att dela in forumet i för många avdelningar.
Jag har tex aldrig varit inne i någon annan del än diskusson än köp&sälj.

Jag läser alltid forumet via funktionen "Nya inlägg" och får då med alla trådar. Då missar man inget ;)
För mig spelar det alltså ingen roll om man delar upp forumet, men jag kan ändå se fördelen med det..
 
Asplund skrev:
Men det är ju precis det som är tanken? Är jag inte intresserad av Vintage så slipper jag det, är jag inte intresserad av OT dravvel så slipper jag det också.

Kanon.

Jag är intresserad av allt från gamla mögelklockor till gamla skor. Segt att behöva hoppa runt mellan kategorier för att se allt, plus att det ger intryck av att vara mindre aktivitet än det är...

Men hellre OT-avdelning än vintage...
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Bra Pappi....OT är ett jävla otyg och det är en och samma skara personer som skapar dem. Vinglas, resetips etc.....fan...har ni inga rl vänner, kollegor alt familj att rådfråga.

Eget sub forum eller OT på fredagar som på vrf....

Forumen tappar dignitet!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Davvan skrev:
Bra Pappi....OT är ett jävla otyg och det är en och samma skara personer som skapar dem. Vinglas, resetips etc.....fan...har ni inga rl vänner, kollegor alt familj att rådfråga.

Eget sub forum eller OT på fredagar som på vrf....

Forumen tappar dignitet!

+1
 
Topp