• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Orient Bambino "5s" 36mm - en videorecension

Flying Viking

Omega
2-Faktor
Tjena!

Tillbaka med en till Orient recension. Denna Orient Bambino skaffade jag efter att ha längtat efter en Bambino i flera år. Storleken har varit ett problem för mig med en 16-17cm handled, eftersom Bambino modellerna traditionellt varit lite på 40 mm i diameter. Denna version med 36 mm diameter är den perfekta storleken för en elegant klocka för min handled. Riktigt "spot on" och har dessutom en tydlig vintage stil. Orient har categoriserat denna som en damklocka, vilket jag tycker att är en marknadsföringsmiss för dem. Kan tänka mig att flera killar inte råkar hitta klockan på nätbutiker pga att de inte kollar på damklockor och många kanske inte vill beställa en fastän de skulle hitta den. Denna modell är väldigt unisex i min åsikt. Enda saken som är rätt så "feminin" är bandet, som är 17 mm bred (otroligt...) och smalnar ner till 14 mm. Bandet känns smalare än vad 17-14mm låter en tro. 17 mm bredden är förbryllande och jag kan inte förstå Orients beslut. Frustrerande att de inte använde 18 mm för bredden. Jag lyckades dock tvinga in en 18 mm läderband som tur.

För de intresserade så låter jag långa video-recensionen gå in på mera detaljer :)

Ha det bra och fråga ifall ni har frågor! (Helst i Youtube kommentarfältet men här passar också!)

Mvh,
Anders

 

Flying Viking

Omega
2-Faktor
Trevligt med lite mindre storlekar, hoppas att storklocks trenden lägger sig så småningom. ;)
Säg inte annat! Jag tycker att den trenden har börjat lägga sig helt tydligt. Om till och med Rolex lite gått tillbaka till små storlekar (explorer 2021).. de är inte direkt de första som gör ändringar och jag tycker att ifall de gör ändringar så är det ganska bra tecken på vad som sker/kommer ske i industrin!
 
Topp