• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

orient, hiss eller diss?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Orient, Seiko, Citizen, Casio är fyra japanska märken som alla ger bra klocka för pengarna om man handlar från Asien.

Att tro att man kan få mer klocka för 700kr om man handlar ickejapanskt är ju vansinnigt.

Jag köpte stål varianten och gav bort den till en kompis. Den hade gått +2 sekunder/dag efter två veckor. Vansinnigt mycket klocka för pengarna.



Kolla seriouswatches för fler modeller. Det är Orients officiella AD inom EU.

Han tappade för övrigt klockan i durken på sin båt. Efter två veckor i vatten hittade han den igen och den tickade på precis som vanligt.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Haft två mako, varit jäkligt nöjd med båda.
Bara att köpa.
Men en liten risk att säga för mycket lovar jag att det är nog en av dom mest prisvärda klockorna i den prisklassen.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Uttrycket "bra skit" funkar väldigt bra i det här sammanhanget. ;)

Mycket klocka för pengarna.
 

Snårtas

Rolex
Håller med ovanstående talare. Har en Ray med orange tavla som jag är väldigt nöjd med. Den var förra sommarens badklocka och höll för både bad och bastu! Lätt den mest prisvärda klocka jag har.
 

SSL

Audemars
Japanerna har ett rätt gott rykte vad gäller det mesta dom pysslar med. Annat är det med kineserna. Å är ju lätt att blanda ihop dom båda.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Behöver jag säga mer?

Vill du ha lite sporadisk info om Orient läs även https://klocksnack.se/threads/den-inofficiella-orienttråden.23314/
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Blev väldigt inspirerad av denna tråd.
Har surfat efter Orient några dagar nu och fastnade för en bambino i rosé.
Så nu väntar några dagars otåligt väntande innan jag får se om den uppfyller förväntningarna!
:D
Bra modell. Har haft stålversionen. Skön välvd tavla och grym plexi. Jävla rasslande från rotorn, men man vänjer sig. :)
BambinoDSC_0002.jpg

BambinoDSC_0009.jpg
 
Topp