Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Orient ägs av Seiko så mycket är liknande men billigare. Orients verk bygger på ett gammalt seiko-verk. Du ser ju själv på bilden du la upp hur illa länken fäster mot boetten. Har du inte orimliga förväntningar så är den säkert prisvärd.Jämfört med Seiko, Certina ? Som du märker novis men ett begynnande intresse...
Jag håller med. Jag har haft en Mako och upplevde länken som otroligt billig och väldigt oproportionerlig med sina 22mm hela vägen men på t.ex. gummi eller nato var den riktigt trevlig och kvaliteten i övrigt kändes minst lika bra om inte bättre än motsvarande klockor från andra fabrikat och är ett roligare alternativ till Seiko 5 eller liknande.Nu har jag ingen jätte erfarenhet men har haft 4st orienter bland annat kamasun. Är inte så imponerad av länken men om man som jag på min nuvarande
Ray 2 har ett annat band så tycker jag den är riktigt prisvärd.
![]()
Jag skulle säga att Steinhart är betydligt bättre men så kostar de också som två (eller fler beroende på modell) Mako/Kamasu.Om man jämför med Steinhart ocean one, orient?