• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Orient M-Force Beast

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Källa: Arizona fine time.

Orient M-Force Beast Automatic SEL06001B

Orient Watch Co., Ltd.’ s M-FORCE watch features a newly developed mechanical movement. It is an authentic sports watch first released in 1997. As the name “M-FORCE” (short for “mechanical force”) suggests, it is a mechanical watch expressing “forcefulness” and has been widely acclaimed since its
initial release. After an interval of about nine years, Orient is now releasing a new M-FORCE, as an authentic diver’s watch that inherits the concept of its predecessors. The M-FORCE is an authentic diver’s watch that features a smart and rugged design, water resistance to 200 meters for use in scuba diving, shock absorption enabled by a special structure, and ISO compliance. While it is an authentic diver’s watch, the M-FORCE also features superb design and high functionality, making it ideal for daily use, too.

Watch Details:
ISO certified | water resistant 200m | power reserve indicator | Sapphire Crystal | Hackable & Hand Winding with Automatic Winding System

Men / Women: Men
Power Reserve:40-Hour Power Reserve Indicator
Crystal: Sapphire Crystal
Movement: ORIENT caliber 40N5A Made in Japan. Self-winding & Hand-winding movement (Second Hand halt mechanism)
Clasp: Fold-over with Double Push Button Safety
Crown: Screwed-down
Water Resistance :200m (Certificated by ISO 6425 diver’ s watches, ISO 764 antimagnetic watches and ISO 1413 shock-resistant watches
Case Material: Stainless Steel
Case Diameter: 47.00mm
Case Thickness: 13.30mm
Dial Color: Black
Bezel Material: Stainless Steel
Bezel Function: 60 Click Unidiretional Bezel
Calendar: Date
Band Material: Stainless Steel
Warranty Type: 1 year international guarantee
Retailprice: 795 dollar

concept_pict01.jpg

feature_pict01.jpg


Relativt ny modell från Orient. Ärligt talat vet jag knappt själv vad jag ska säga. Mycket annorlundare design som jag faktist finner ganska tilltalande ändå. Lite som ett äktenskap mellan Seiko Emperor Tuna och Omega Ploprof.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kollar och kollar på bilderna (erkänner att jag inte läst hela specen). Tänker att det är coolt med lefty, sen vet jag inte. Är det något, bortsett från det som gör den så speciell?
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Denke skrev:
Kollar och kollar på bilderna (erkänner att jag inte läst hela specen). Tänker att det är coolt med lefty, sen vet jag inte. Är det något, bortsett från det som gör den så speciell?

Vad jag vet så är det ett ganska bra glapp mellan Orients mer påkostade 300m dykare och deras enkla billiga diver's så denna ska väl vara något mitt emellan. Sen tror jag den ska vara ganska chockresistent och antimagnetisk. Men jag finner designen som det mera intressanta. Fast nått som jag stör mig på med Orient är att dom envisas med dessa stora kraftreservmätare på många av deras automatare. Annars är det väldigt fina klockor för priset
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gillar verkligen Orient som märke, då de har en hel del coola modeller, men denna är icke för mig.

Kronan till vänster -Jag har klockan på höger arm
Case Diameter: 47.00mm :shock:
 
Topp