• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Orient Mako XL - med nato, mesh, gummi

fredrikb

Cartier
Orient Mako XL svart.
Klockan är i bra skick, med några små skavanker men ingenting allvarligt. Mest tydligt är en liten repa på insertet på dykringen som jag fångat på bild nedan. Det framträder mycket mer på bilderna än i verkligheten, men jag ville vara on the safe side. Själv har jag inte upptäckte det förrän nu när jag tog bilderna. Klockan håller tiden bra och kommer inkl originalbox (men inga kvitton etc).

Länken är i bra skick, har 11 länkbitar vilket innebär att den passar handleder från ca 17,5-18 cm och nedåt. Ett par småmärken på endlinks men annars i bra skick.

FB-20140202-0557-20.jpg


FB-20140202-0557-19.jpg


FB-20140202-0557-2.jpg


FB-20140202-0557-5.jpg


Sedan har jag ett antal band som medföljer klockan som gör den riktigt mångsidig:
  • Mesh - liknar Planet Ocean-seriens meshband med "seatbelt"-style spänne. Mycket bra skick och rejäl kvalitet. Med detta passar klockan handleder från ca 17-19 cm. Det går att korta ytterligare.
  • Nato, svart - inga konstigheter
  • Gummi - Bonnetto cinturini gummiband. Spännet som följer med var ganska tunt, så jag har bytt det till ett rejälare som passar bättre till bandet. I princip oanvänt och luktar vanilj. Rejäl längd så passar från 16 ca upp till rejäla timmerstockar.
Se nedan blandade bilder på banden separat och monterade på klockan:

FB-20140202-0557-6.jpg


FB-20140202-0557-10.jpg


FB-20140202-0557-8.jpg


FB-20140202-0557-13.jpg


FB-20140202-0557-11.jpg


FB-20140202-0557.jpg


Pris: 1 400 kr fraktat och klart inom Sverige.

Frågor och annat kan ni köra via PM. Referenser finnes här på forumet, både köp och sälj.
 
Topp