• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Orient Mako XL

Tjoffe94

Breitling
Hej!

Jag är på jakt efter en Orient Mako XL till ett bra pris men lyckas inte finna någon i en trevlig färg.
Vilken sida rekommenderar ni med erfarenhet att jag ska köpa Mako'n ifrån? Har kikat på exempelvis skywatches där priserna är bra men dom flesta är out of stock... Vet ni när dom skulle kunna få hem nya? Har no något annat exempel på hemsida?

PS. Om någon sitter på en Mako XL och vill bli av med den, dra ett meddelande till mig!

Ha de!

Mvh
Johan
 

Dt250

Rolex
Paneristi
kan bara rekommendera klockan väl värd sitt pris
IMG_6535mako.JPG
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Orient håller på att uppgradera urverket i flertalet modeller vilket är en trolig anledning till att de är slut på många ställen (produktion av nuvarande modell har upphört).

Kolla eBay det brukar finnas en del (nytt såväl som begagnat) där.
 

Tjoffe94

Breitling
Tack för alla svar!
Newcam hade just den färgen jag söker. Är sidan 100% legit? Eller finns det någon nackdel?
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Tack för alla svar!
Newcam hade just den färgen jag söker. Är sidan 100% legit? Eller finns det någon nackdel?
Legit! Flera som handlat där (bl.a jag).
Nackdelen är att italienska posten inte är effektivast i världen. Kan alltså ta några dar mer än exempelvis från seriouswatches.
Och att ev korrespondens sker på halvdassig italengelska. De gör sig förstådda men inte då mkt mer.
 

Tjoffe94

Breitling
Legit! Flera som handlat där (bl.a jag).
Nackdelen är att italienska posten inte är effektivast i världen. Kan alltså ta några dar mer än exempelvis från seriouswatches.
Och att ev korrespondens sker på halvdassig italengelska. De gör sig förstådda men inte då mkt mer.
Jo jag skulle kunna ana det haha! Hur var levtiden för din del?
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jo jag skulle kunna ana det haha! Hur var levtiden för din del?
När jag beställde från newcam tror jag det tog 2,5 veckor.

Jämfört med när jag beställt från Japan då det tagit cirka 2 veckor var av 1 vecka berott på svenska tullen så är italienska postverket inget att hurra över.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
När jag beställde från newcam tror jag det tog 2,5 veckor.

Jämfört med när jag beställt från Japan då det tagit cirka 2 veckor var av 1 vecka berott på svenska tullen så är italienska postverket inget att hurra över.
Då har de blivit sämre. Galet.

// Japan tog typ 6 dagar för mig inkl tull.
De verkar inte gilla dig. ;)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Det låter rimligt! Trodde vi pratade en månad
Om det är Planet Orient (orange bezel svart tavla) du tänker beställa så är newcam enda handlaren som jag vet haft den i lager på senare tid. Så i det fallet så får du nog leva med italienska postverket och dess tillkortakommanden. :)

Kanske beställer dyrare grejer än du :p
Att betala för lite för grejerna är en dygd jag gärna behåller.
 

Tjoffe94

Breitling
Hej på er!
Till att börja med, tack för alla svar :)
Kaggar nu införskaffat mig en Mako XL från en medlem här på forumet. Jag undrar dock hur jag ställer in tiden på den rackaren? Jag förstår att det är med hjälp av kronan, men ska den dras ut?

Tacksam för hjälp!
 

Subby

Rolex
Hej på er!
Till att börja med, tack för alla svar :)
Kaggar nu införskaffat mig en Mako XL från en medlem här på forumet. Jag undrar dock hur jag ställer in tiden på den rackaren? Jag förstår att det är med hjälp av kronan, men ska den dras ut?

Tacksam för hjälp!
Det är en skruvkrona så du måste skruva ut kronan nedåt, första läget är neutral läge, andra läget är datumläge och tredje läget är för att ställa tiden, knappen ovanför kronan är för att ställa dagen. :)

Edit: bra val, min hälsar

image.jpeg
 

Tjoffe94

Breitling
Tackar så mycket för snabbt svar! Lyckades få till det :) en annan snabb fråga. Är det svårt att plocka bort en länk på egen hand? Eller rekommenderar ni att jag lämnar in den?
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Det är en skruvkrona så du måste skruva ut kronan nedåt, första läget är neutral läge, andra läget är datumläge och tredje läget är för att ställa tiden, knappen ovanför kronan är för att ställa dagen. :)

Edit: bra val, min hälsar

image.jpeg
Vit urtavla och orange bezel?! Vad e det för Mako?
 
Topp