• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Orient President

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

_Danne_

Basic
Går i tankarna för att köpa mig en Orient President. Men då alla president och datejust klockor (förutom Rolex) är 36 mm är jag rädd arr den ska vara liten på mig. Om ni har denna klocka, kan ni ladda upp en bild?

Och om någon bor i Göteborg och äger wn, kan man få komma rörbi och ta en kik? :)

Går i tankarna för att köpa mig en Orient President. Men då alla president och datejust klockor (förutom Rolex) är 36 mm är jag rädd arr den ska vara liten på mig. Om ni har denna klocka, kan ni ladda upp en bild?

Och om någon bor i Göteborg och äger wn, kan man få komma rörbi och ta en kik? :)
36mm är inte på nåt sätt litet, utan snarare en utmärkt storlek. Tror inte du har nåt att oroa dig för. Vad har du för omkrets/bredd på handleden?

36mm är inte på nåt sätt litet, utan snarare en utmärkt storlek. Tror inte du har nåt att oroa dig för. Vad har du för omkrets/bredd på handleden?
Jag har ca 17,5 cm. Klockor under 38 brukar se litet ut på mig då jag arbetar som personlig tränare och styrketränar en hel del, men det kan ju variera väldigt från klocka till klocka =) Det är därför det hade varit kul att kolla lite på en!

Jag har ca 17,5 cm. Klockor under 38 brukar se litet ut på mig då jag arbetar som personlig tränare och styrketränar en hel del, men det kan ju variera väldigt från klocka till klocka =) Det är därför det hade varit kul att kolla lite på en!
Jag har 17,5cm handleder, inte så muskulösa kanske, men tycker att 36mm sitter fint. Här har du en 35mm på min handled.
0BCBA7D0-5640-486C-87B6-1D0EACE0ECE8.jpeg

Haha, kanske det :D håller överlag på att jobba mig neråt i storlek på mina klockor!
Det är nog bara en vanesak. Det ser smått ut för att du är van vid stora klockor. Jag brukade 40mm+ fram tills jag snöade in på vintage. Nu kan jag tycka att klockor över 36mm kan se för stora ut istället. Bästa tipset är väl att gå och prova klockor på 36mm i butik.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp