• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Orient Ray Raven mod

webdiddy

Omega
Är ganska nöjd med min Orient Ray Raven mod.
Bytt till ar coated safir glas, satt på en matt svar coin edge bezel med keramisk insert med lume.
Gav klockan ett ganska rått militärt utseende tycker jag :)

20171216165800_IMG_5995.JPG
20171216170044_IMG_5996.JPG
20171216170110_IMG_5997.JPG
 

NirreFirre

Breitling
Väldigt passande och välvalda justeringa måste även jag säga. @webdiddy du kan inte kommentera var du fick fatt på delar, priser, om du gjorde jobben själv, om det var svårt osv? Jag har en Raven II på ingång och misstänker att minst en av dina ändringar "behövs" ;)
 

webdiddy

Omega
Väldigt passande och välvalda justeringa måste även jag säga. @webdiddy du kan inte kommentera var du fick fatt på delar, priser, om du gjorde jobben själv, om det var svårt osv? Jag har en Raven II på ingång och misstänker att minst en av dina ändringar "behövs" ;)
Tack, kul att du gillar det :)

Glaset och bezeln är från dlw watches.
Bezel insert är från: L.C.B.I.
Det gröna Zulubandet är från Royal Straps här i Sverige.
Kommer inte ihåg exkt vad jag betalade men det kan du räkna ut på priserna på deras hemsidor. :)

Gjorde allt jobbet själv.
Det var hyfsat enkelt, det svåraste var att få på kristallen rätt.
 

TonyM

Cartier
Tack, kul att du gillar det :)

Glaset och bezeln är från dlw watches.
Bezel insert är från: L.C.B.I.
Det gröna Zulubandet är från Royal Straps här i Sverige.
Kommer inte ihåg exkt vad jag betalade men det kan du räkna ut på priserna på deras hemsidor. :)

Gjorde allt jobbet själv.
Det var hyfsat enkelt, det svåraste var att få på kristallen rätt.
Är det samma glas och bezel som till Seiko SKX? Kan inte hitta till orient på dlw.
 

NirreFirre

Breitling
@webdiddy Hej, har samma bryderi som @TonyM med att få säljare (även trådar på WUS) skriver ut dimensioner på delarna utan endast "passar X". Jag fick följande "svar" från Damien/DLW om delar som angivs passa SKX007 även passar Orient Ray/Mako:
"All items from my website comes with item description and it will say which model of seiko its suitable for.
I have many parts for SKX007
- Ceramic inserts
- Sapphire crystals
- Metal bezels
- Chapter rings
- Dials
- hands

IF you are in doubt when choosing the parts, let me know and I will inform if that part is suitable.

regards,
Damien"​
Blir ju lite konstlat att behöva fråga per produkt överallt istället för att ange vettiga dimensioner..Du skulle inte för framtida orientmoddare :bookworm: kunna mäta/förklara/länka in delarna du fått att passa. Toleranserna på särskilt glaset är ju rätt snäva om jag förstått rätt..tack på förhand :nailbiting:
 
Topp